Alimentație pentru o sarcină plină de energie

Alimentație pentru o sarcină plină de energie

Știi foarte bine că alimentele îți pot furniza toți nutrienții de care ai nevoie pentru o sarcină fără probleme. Proteinele, mineralele, vitaminele și alte substanțe nutritive sunt esențiale pentru dezvoltarea armonioasă a bebelușului, dar și pentru tine. Iată ce trebuie să cuprindă dieta potrivită pe care o poți adopta cu ușurință pentru a te bucura de o sarcină plină de energie.

Recomanda aceasta pagina! Un parinte iti va multumi:

Energie la farfurie

Dacă ai avut o alimentatie echilibrată înainte de sarcină, acest lucru îți prinde extrem de bine. Ai șansa de a începe sarcina cu o doză bună de energie și provizii de vitamine și minerale necesare dezvoltării fătului. Din fericire, faci parte dintre viitoarele mămici care trebuie să aibă doar mici ajustări în dieta obișnuită. Concret, iată ce ai de făcut.

  • Consumă echivalentul a trei căni cu legume variate (spanac, broccoli, fasole verde, conopidă, castraveți, ardei etc.) și două feluri de fructe pe zi. Aceste alimente „vii” îți furnizează vitamine și minerale importante în sarcină (acid folic, vitamina C, vitamina A) și fibrele necesare pentru a preveni unele tulburări digestive frecvente în sarcină: constipație, hemoroizi.
  • Include la fiecare masă o porție de carbohidrați din cereale integrale: pâine integrală, paste integrale, orez brun, fulgi de ovăz. Și cartofii sunt indicați ca sursă de carbohidrați, dar preparați în mod sănătos: la abur, fierți în coajă, copți.
  • Alege proteine de calitate: 100 de grame de carne slabă (la prânz), pește (de două ori pe săptămână, ouă (dimineața sau seara), lactate (iaurt natural, brânză proaspătă). Ideal ar fi ca măcar ouăle și lactatele să fie de proveniență ecologică. Și mare atenție la modul de preparare: carnea, laptele, ouăle trebuie foarte bine prelucrate termic pentru a evita riscul toxiinfecțiilor alimentare. Poți opta și pentru surse vegetale de proteine: ciuperci, brânză tofu, nuci, caju, migdale, mazăre, linte (bine fiartă), humus.

Poftele, cu măsură și cumpătare

Toate sfaturile de mai sus sunt bune și frumoase. Dar poftele nu-ți dau pace… Medicii susțin că poftele în sarcină sunt mai degrabă de natură psihologică și nu există niciun risc pentru bebe dacă nu mănânci căpșuni la miezul nopții. În realitate, este bine să îți asculți corpul și, cu măsură și cumpătare, să te bucuri de micile plăceri culinare. Așa că mai poți savura din când în când prăjitura preferată sau o porție de șnițel. Trebuie doar să consumi astfel de alimente ocazional și nu în defavoarea alimentelor care îți asigură ție și bebelușului nutrienții necesari.

Reține că, în timpul sarcinii, o femeie gravidă are nevoie de doar 200-250 de calorii în plus, ceea ce este echivalentul unui pahar cu iaurt. Alimentele hipercalorice, bogate în grăsimi și zahăr (prăjeli, prăjituri, ciocolată), vor fi degustate o dată, cel mult de două ori pe săptămână.

Alimente cu efect energetic

Spanac – bogat în acid folic, fier și calciu. Adaugă frunze de spanac în salate proaspete, sandvisuri, dar trebuie să speli foarte bine frunzele consumate ca atare. De asemenea, poți prepara diverse rețete sănătoase cu spanac: piure, supa, paste.

Broccoli – vine la pachet cu fibre, antioxidanți, acid folic, calciu. Îl poți consuma preparat la abur, cât mai simplu gătit, cu puțin unt, alături de alte legume și orez integral.

Ouă – reprezintă surse excelente de proteine, grăsimi și aminoacizi esențiali pentru evoluția sarcinii. Omletă cu legume, ou poșat cu legume pot fi alegeri gustoase și sănătoase fie la micul dejun, fie la cină.

Banane – conțin potasiu, magneziu și îți oferă energie din plin. Sunt ideale în zilele când stările de greață îți dau bătăi de cap.

Portocale – îți furnizează doze mari de vitamina C. Sunt necesare atât pentru combaterea oboselii, cât și pentru absorbția fierului.

Mai multe informaţii şi subiecte despre sănătate citiţi pe site-urile MamiSiCopilul.ro, Cancer360.ro si SfaturiMedicale.ro – platforme de informare şi educaţie pentru sănătate dezvoltate de GTS Solution.

Despre GTS Solution

GTS Solution este unul dintre principalii furnizori de servicii şi soluţii pentru piaţa farmaceutică din România.

Misiunea GTS Solution este de a contribui la îmbunătăţirea calităţii vieţii şi a stării de sănătate a pacienţilor, prin promovarea unor produse farmaceutice şi servicii de înaltă calitate.




Fara comentarii

Lasa un comentariu