Cum poți corecta poziția corpului din fața unui calculator

Cum poți corecta poziția corpului din fața unui calculator

0

Sedentarismul este astăzi o mare problemă întâmpinată la multe persoane. Statul prea mult în fața biroului, într-un scaun nu foarte comod, dar și clipele petrecute acasă tot în fața unui laptop/calculator, nu fac decât să agraveze problemele la nivelul coloanei vertebrale.

Recomanda aceasta pagina! Un parinte iti va multumi:

Stilul de viață sedentar aduce grave probleme la nivelul sănătații și amprenta se pune, în principiu, la coloana vertebrală și în multe cazuri pe surplusul de greutate, ducând la obezitate sau la boli cardiovasculare. Cum poți evita efectele sedentarismului și cum poți ameliora, în mod special, durerile de spate, afli mai jos.

Schimbă scaunul de birou incomod cu un scaun de birou confortabil

Scaunul de birou este la fel de important ca și patul. Cele 8 ore de somn într-un pat confortabil vor fi cu mult mai placute și mai benefice pentru organism, dar cele 8 ore de la munca într-un scaun de birou deloc confortabil nu vor fi deloc plăcute pentru coloana ta. Primul lucru pe care trebuie sa îl faci este să îți cumperi un scaun de birou ergonomic, confortabil, care se pliază pe forma corpului tău. De la scaun de birou care să îți susțină atât coloana, cât și gâtul, pe piață sunt o varietate de modele îmbunătățite și create special pentru a nu avea repercusiuni la nivelul coloanei.

Pe lângă acest aspect, trebuie să ții cont și de reglarea acestuia, în funcție de corpul tău.

  1. Reglarea înălțimii scaunului în funcție de înălțimea ta. Șezutul scaunului trebuie să fie la același nivel cu genunchii.
  2. Reglarea înălțimii și adâncimii spătarului. Zona lombară, unde resimți de cele mai multe ori durerile, trebuie sa fie poziționată exact în curbura scaunului.
  3. Ajustarea flexibilității spătarului. Pentru a avea mai multă flexibilitate în mișcarea de la birou și a fi mai confortabili, activați funcția scaunului de a se flexa în momentul când vă lasați pe spate.
  4. Reglează mânerele scaunelor, astfel încât brațul și antebrațul să formeze un unghi de 90 de grade. Nu e bine să vă sprijiniți coatele de mânerele scaunului, în timp ce scrieți, ci doar când faceți pauze.

Activează corpul cu o sesiune de exerciții fizice

O sesiune de sport este benefică pentru orice persoană care își petrece 8 ore în fața unui calcultor. După programul încărcat de la birou, în momentul când ajungi acasă, evită să te pui în pat sau în alt scaun. Activează-ți corpul printr-o serie de exerciții fizice, în parc sau la sala de sport.

Dacă sportul nu te definește, poți încerca câteva ture cu bicicleta sau cu rolele pe 4 roți prin parc. Îți vor antrena mușchii și vei intensifica circulația sângelui, care la birou se cam oprește. Poți lua și copiii cu tine, și în felul acesta vei reuși să petreci timp și cu ei, într-un mod plăcut și benefic.

Sursa foto: http://www.ergonomics.com.au




Fara comentarii

Lasa un comentariu