Obiceiuri alimentare bune – incurajati-le inca de acum!

Obiceiuri alimentare bune – incurajati-le inca de acum!

Acordati o atentie mare alimentelor pe care copilul le consuma in perioada 1 – 3 ani. In copilaria timpurie, se construieste temelia pentru obiceiuri alimentare sanatoase pe termen lung, pe care le pot pastra pe toata perioada vietii.

Recomanda aceasta pagina! Un parinte iti va multumi:

Folositi-va de aceasta oportunitate pentru a va analiza propriile obiceiuri alimentare si pentru a le schimba daca este necesar! Ca parinti, sunteti modele de urmat, importante pentru copilul dumneavoastra, in ceea ce priveste alegerile lui privind alimentele si obiceiurile alimentare. Intotdeauna incercati sa mancati impreuna cu copilul dumneavoastra: cel putin o data pe zi intreaga familie ar trebui sa se adune la masa. Copiii au nevoie de companie atunci cand mananca si de modele bune de urmat.

In mod ideal, ar trebui sa-i oferiti copilului dumneavoastra o varietate larga de alimente sanatoase. O alimentatie variata in ingrediente sanatoase asigura un aport echilibrat de nutrienti. Chiar daca undele feluri de mancare sunt refuzate la inceput, este important sa li se ofere din nou intr-un mod relaxat. Este practic sa aveti toate componentele la masa si sa-l lasati pe copil sa aleaga. Regula este ca ceva ce este pe masa sa se manance, dar copilul poate alege ce. Copiii au nevoie de pana la 10 ”experimente” inainte de a accepta un nou fel de mancare si de a-l manca cu placere. Apoi, bineinteles, micutul dumneavoastra poate castiga un mic rasfat.

Mancatul – o placere pentru copii si parinti

Deja la sfarsitul primului an, copilul dumneavoastra poate invata sa manance singur, atunci cand sta in siguranta in scaunelul inalt pentru copii. Mancarea care poate fi ridicata usor, poate fi mancata cu mana. Incet, mancatul cu lingura va fi invatat. Oferiti-i copilului dumneavoastra tacamuri potrivite pentru copiii mici, cum ar fi o lingura cu margini rotunjite si o baveta MARE, pentru ca a se murdari face parte din invatat. Poate veti dori sa acoperiti si hainele sau podeaua.

Oferiti-i copilului timp suficient sa se joace cu mancarea.
 La inceput, hrana va fi peste tot si mai putin in gura, dar acest lucru este complet normal. Pastrati-va rabdarea si ajutati copilul aratandu-i, laudandu-l si incurajandu-l. Daca copilul a incercat suficient, il puteti ajuta hranindu-l pentru a se satura.

Laptele este in continuare important si dupa varsta de 1 an.
Laptele si produsele lactate sunt elemente foarte importante in alimentatia copilului dumneavoastra pentru ca, printre alte lucruri, asigura ca acesta va primi suficient calciu pentru cresterea oaselor puternice si pentru dinti sanatosi.
Laptele de crestere, adresat copiilor cu varste mai mari de 1 ani, mai contine si alte componente pentru crestere, pe langa calciu, de care au nevoie copiii la aceasta varsta si pe care nu le primesc in cantitati suficiente din alte surse. Conform unui Raport al Societatii Germane de Nutritie din 2008, copiii mici cu varste intre 1 si 3 ani primesc prea multe proteine, nu primesc suficienti acizi grasi polinesaturati (Omega-3), nu primesc suficient fier, iod, acid folic sau vitamina D.

Este recomandat ca copiii intre 1 si 3 ani sa primeasca 300 – 330 ml lapte si produse lactate zilnic – ideal servite in 2 – 3 portii, pe parcursul zilei.




Fara comentarii

Lasa un comentariu