Tehnici pentru un somn linistit in sarcina

Tehnici pentru un somn linistit in sarcina

Primul si cel de-al treilea trimestru de sarcina reprezinta cele mai grele etape in evolutia sarcinii. Probleme cu greata, varsaturile, durerile de cap, arsurile sau un somn nelinistit, reprezinta stadii pe care trebuie sa le infrunte orice gravida pe parcursul celor doua trimestre.

Una dintre cele mai mari probleme pe timpul noptii o reprezinta o senzatie de disconfort si de neliniste atunci cand incercati sa dormiti. Un somn linistit poate fi realizat chiar cu propriul dumneavoastra ajutor.

Recomanda aceasta pagina! Un parinte iti va multumi:

De aceea noi va recomandam:

  • in timpul zilei incercati exercitii fizice special create pentru femeile insarcinate. In acest fel musculatura este mai relaxata si va va ajuta mult la odihna de peste noapte;
  • incercati metode de relaxare a muschilor coapsei, abdominali, fesieri, bicepsii, tricepsii, umerii si spatelui. In toata aceasta perioada aceste grupe de muschi sunt incordate si exercitiile de relaxare ajuta la destinderea lor;
  • realizati exercitii de meditatie create special pentru femeile insarcinate. Inca din cele mai vechi timpuri meditatia este cunoscuta ca fiind cea mai inalta tehnica de relaxare si odihna a organismului;
  • o buna respiratie va ajuta pentru crearea unei nopti linistite. De aceea, trageti adanc aer in piept pana simtiti ca plamanii s-au umplut, tineti-l cateva secunde si apoi expirati;
  • inainte de culcare beti un pahar de lapte cald. De multe ori se spune ca trebuie sa existe un interval de timp intre ora de masa si cea de culcare. Dar laptele, poate ajuta la crearea unei senzatii de somn prin ingreunarea pleoapelor;
  • nu va incarcati stomacul cu alimente grele inainte de culcare, cum ar fi carnea de porc, mancarurile gatite;
  • daca aveti dureri de cap ori transpirati abundent, aveti o lipsa de zahar in organism ce trebuie compensata cu alimente bogate in proteine. De aceea, este recomandat a se manca un ou fiert, carne de curcan cu o felie de paine, unt de arahide;
  • atunci cand incercati sa dormiti este bine sa va cautati o pozitie comoda pe partea stanga a organismului;
  • pentru a ajuta starea de somn, ajutati-va de perne. Este bine sa va puneti o perna intre picioare, la nivelul genunchilor si una la nivelul spatelui. Ajuta la relaxarea si destinderea organismului;
  • inainte de culcare, rugati-va partenerul sa va faca un masaj la o mana, picior, in regiunea capului. Este un mare ajutor din partea acestuia creand o stare de liniste si relaxare;
  • atunci cand inchideti ochii, ganditi-va la lucruri pozitive, cum ar fi o plimbare, prima zi alaturi de partener, imaginati-va ca sunteti intr-o padure in apropierea unui rau de munte. Toate aceste lucruri imaginative ajuta psihicul uman sa se transfere intr-o alta lume, cea a imaginatiei;
  • si nu in ultimul rand, spuneti-va rugaciunea. Este un mijloc de relaxare spirituala, facand legatura intre fizic si spirit.

Oricare din lucrurile de mai sus reprezinta tehnici incercate de destindere si de creare a unui somn linistit pe tot parcursul sarcinii, dar mai ales in perioadele cele mai grele ale acesteia, cand fiecare minut ori secunda vi se pare o eternitate.

Articol realizat de Tatiana Tuţă




Fara comentarii

Lasa un comentariu