Dureri ale ligamentelor in sarcina

Dureri ale ligamentelor in sarcina

In timpul sarcinii este posibil sa te chinuie o durere resimtita in partea abdomenului inferior. Aceasta este una dintre cele mai intalnire dureri in timpul sarcinii si este considerata o parte absolut normala in tot acest proces. Cand este resimtita mai adesea si ce poti face, citeste mai jos.

 Aceasta durere este resimtita cel mai adesea in cel de-al doilea trimestru de sarcina. Iata ce trebuie sa stii despre aceasta durere, plus cateva sfaturi pentru a te simti mai bine.

Ce cauzeaza aceasta durere?

O serie de ligamente iti sustin uterul pe masura ce acesta creste de-a lungul sarcinii. In zona inghinala poti resimti o durere, deoarece acesta se intinde si se relaxeaza usor. Pe masura ce bebelusul si uterul se maresc si ligamentele din zona inghinala se vor intinde. Si anumite miscari pot cauza intinderea acestui ligament, ceea ce cauzeaza o durere de scurta durata dar acuta.

Simptome

Aceasta durere, desi aparent inofensiva, poate cauza o serie de ingrijorari, dar este considerata normala alaturi de alte schimbari care au loc in timpul sarcinii. Printe simptome se incadreaza si orice tip de durere acuta sau sub forma de spasm in zona buricului. De obicei afecteaza zona dreapta, dar se poate sa o resimti si in partea stanga. Durerea dureaza de obicei cateva secunde.

Anumite miscari rapide pot provoca aceste dureri, precum cea cauzata de:

  • Stranut
  • Tuse
  • Ras
  • Rostogoliri in pat
  • Ridicari prea bruste

Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa reduci starea de disconfort:

Calmante – Daca este necesar ii poti cere medicului sa-ti recomande un calmant.

Fa miscare – Este bine sa faci multe exercitii pentru a-ti mentine muschii abdomenului in forta. Daca faci exercitii de intindere sau yoga, acestea pot fi de ajutor. Intreaba medicul ce exercitii iti sunt permise in timpul sarcinii. Un exercitiu care te poate ajuta foarte mult este urmatorul: stai in genunchi si cu palemele pe podea; apleaca inspre podea capul si ridica spatele.

Evita miscarile bruste – Incearca sa iti schimbi pozitia incet atunci cand te apleci sau cand te ridici. Aceasta te poate ajuta sa eviti intinderea de ligamente.

Flexeaza soldurile – Inainte de a stranuta, a tusi sau a rade, incearca sa flexezi zona soldurilor.

Aplica o compresa calda – O baie calda sau o compresa iti pot veni in ajutor. Intreaba medicul daca este in regula

Cand chemi medicul? – De fiecare data cand simti o durere in timpul sarcinii, discuta despre asta cu medicul tau. Durerea de ligamente dureaza foarte putin. Suna medicul daca:

  • Simti o durere foarte puternica
  • Durerea dureaza mai mult de cateva minute
  • Ai febra sau frisoane
  • Durere la urinare
  • Nu poti merge

Durerea de ligamente poate avea la baza multe cauze. Este important pentru medicul tau sa scoata din calcul diferite conditii medicale precum complicatiile care pot aparea in timpul sarcinii sau hernie inghinala, apendicita, probleme care pot aparea la rinichi, stomac sau ficat.