8 alimente pentru un somn linistit

8 alimente pentru un somn linistit

0

Nu de putine ori, somnul se lasa asteptat. Cei mai multi dintre copii au probleme cu somnul. Uite cateva alimente care favorizeaza un somn profund si linistit si pe care le poti consuma impreuna cu cel mic, pentru a dormi si tu ca un prunc!

Banane

Bogate in magneziu, potasiu, melatonina – care ajuta la reglarea bioritmului si pregateste organismul pentru somn, dar si triptofan, bananele sunt un adevarat somnifer pentru cei mici.

Humus

Nu este un aliment in sine, ci este produs din naut. Humusul este o sursa de acizi grasi esentiali de tip omega 3, furnizeaza cantitati importante de fier, vitamina B3, mangan, cupru, dar contine si

triptofan, fenilalanina si tirosina, aminoacizi care imbunatatesc calitatea somnului si induc o stare buna de spirit.

Ovazul

Favorizeaza un somn profund din doua motive – pe de o parte, contine beta glucan, care ajuta la producerea de peptide ce inlatura senzatia de foame, pe de alta parte, contine triptofan. Triptofanul este aminoacidul pe care corpul il foloseste pentru sintetizarea neurotransmitatorilor cunoscuti ca  serotonina si melatonina si care reduc functia de alerta a creierului si induc o stare de relaxare,  favorizand astfel somnul profund

Nucile

Foarte bogate in triptofan, dar si in melatonina, nucile sunt un bun somnifer natural pentru orice varsta. Nu se dau insa copiilor mai mici de 1 an din cauza riscului de alergii.

Migdale

Foarte bogate in magneziu, un mineral esential pentru calitatea somnului. Studiile arata ca deficienta de magneziu este asociata cu insomnii si somn tulburat.

Salata

Salata verde contine lectucarium, o substanta cu proprietati sedative care are asupra creierului efecte oarecum asemenatoare cu cele induse de opium.

Tonul

La fel ca si somonul, este bogat in vitamina B6, de care corpul are nevoie pentru a produce melatonina si serotonina. Alte alimente bogate in vitamina B6 sunt usturoiul si fisticul.

Ciresele

Au in compozitie substante care cresc in mod natural nivelul de melatonina din corp. Conform cercetatorilor de la universitatile Pennsylvania si Rochester, sucul de cirese este un medicament eficient pentru tratarea starilor de insomnie. Subiectii insomniaci implicati intr-un studiu au dormit mult mai bine dupa ce au baut in fiecare seara un pahar de suc de cirese. Atentie, insa, sucul de cirese este foarte diuretic!

Alte alimente care contin triptofan si favorizeaza un somn linistit.

  • carnea de pasare,
  • lintea,
  • tofu,
  • ananasul,
  • curmalele.
Bebelu.ro s-a născut din plăcerea autorilor ei de a scrie, din plăcerea graficienilor ei de a desena şi din plăcerea trustului TNG Press de a realiza cel mai complex proiect în segmentul de creştere şi îngrijire a copilulului. O plaformă online pentru părinţi şi copii şi pentru cei care ar dori să redevină copii, o publicație online care îşi propune să-și încânte vizitatorii, să-i fascineze, să-i surprindă şi să-i reţină în mrejele paginilor ei.​ Publicația Bebelu a apărut în anul 2014, pentru a oferi unor oameni capabili dintr-o ţară frumoasă posibilitatea de a-şi demonstra talentele, a-şi oferi serviciile, echipa colaborând în acelaşi timp cu 16 specialişti în domeniile de maxim interes, astfel că aici veţi identifica o serie întreagă de recomandări şi informaţii foarte bine structurate, aşa încât să obtineţi ceea ce vă doriţi – o informaţie corectă, clară şi sigură. În cele 84 de secțuni vă stârnim, lună de lună, curiozitatea, fie că sunteţi animaţi de dorinţa de a avea un copil, fie deja aţi împărtăşit bucuria primelor clipe, obişnuindu-vă cu interviuri, articole şi recomandări avizate. Cititorii Bebelu.ro vor afla sfaturi, practici eficiente, vor deveni parte a unor experienţe de viaţă trăite de mămici, vor fi puşi la curent cu cele mai noi măsuri legislative care să le asigure siguranţa şi stabilitatea familiei. Cititorii se vor bucura să afle despre povestea frumoasă de viață a unei mămici celebre – Elena Băsescu, într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Bebelu,vor fi puşi în temă cu ultimele tendinţe în materie de frumuseţe, diete şi modă parcurgând atent şi rubricile permanente începând cu: Rubrici: PĂRINŢI CELEBRI – Cele mai cunoscute personalităţi mondene vor fi alături de tine pentru a te îndruma, oferindu-ţi un sfat din experienţa lor de părinte. SARCINA ŞI NAŞTEREA – este un capitol destinat celor 9 luni de viaţă intrauterină. Vor fi prezentate informaţii referitoare la simptomatologia primelor zile de sarcină, evoluţia fătului pe parcursul celor nouă luni, analize necesare, alimentaţie, sănătate, pregătire pentru naştere. Tot aici puteti găsi informaţii preţioase dedicate naşterii şi recuperării postpartum. BEBELUŞUL ÎN PRIMUL ANIŞOR – este un capitol destinat îngrijirii sugarului. Alăptarea, scorul Apgar, îngrijirea bontului ombilical, prima băiţă, diversificarea sunt doar câteva dintre cele mai captivante subcategorii. COPILUL 1-6 ANI – este un capitol dedicat creşterii şi îngrijirii copilului din primul an şi până la vârsta şcolară. Mămicile vor reuşi să afle cum anume să se descurce cu propriul copil, cum să îl îngrijească în aşa fel încât să crească perfect sănătos. EDUCAŢIE – este un capitol captivant în care poţi afla cum să îţi educi copilul în aşa fel încât să poţi obţine performanţe şcolare sigure. FAMILIA – este un capitol destinat vieţii de familie ce conţine o serie întreagă de sfaturi eficiente. COPII TALENTAŢI – este un capitol fascinant dedicat copiilor valoroși ai țării. ÎNVAŢĂ SĂ PREVII! –sunt prezentate soluţii de prevenire a anumitor probleme de sănătate ce pot afecta atât viaţa copiilor, cât şi pe cea a părinţilor.