8 alimente pentru un somn linistit

8 alimente pentru un somn linistit

Nu de putine ori, somnul se lasa asteptat. Cei mai multi dintre copii au probleme cu somnul. Uite cateva alimente care favorizeaza un somn profund si linistit si pe care le poti consuma impreuna cu cel mic, pentru a dormi si tu ca un prunc!

Banane

Bogate in magneziu, potasiu, melatonina – care ajuta la reglarea bioritmului si pregateste organismul pentru somn, dar si triptofan, bananele sunt un adevarat somnifer pentru cei mici.

Humus

Nu este un aliment in sine, ci este produs din naut. Humusul este o sursa de acizi grasi esentiali de tip omega 3, furnizeaza cantitati importante de fier, vitamina B3, mangan, cupru, dar contine si

triptofan, fenilalanina si tirosina, aminoacizi care imbunatatesc calitatea somnului si induc o stare buna de spirit.

Ovazul

Favorizeaza un somn profund din doua motive – pe de o parte, contine beta glucan, care ajuta la producerea de peptide ce inlatura senzatia de foame, pe de alta parte, contine triptofan. Triptofanul este aminoacidul pe care corpul il foloseste pentru sintetizarea neurotransmitatorilor cunoscuti ca  serotonina si melatonina si care reduc functia de alerta a creierului si induc o stare de relaxare,  favorizand astfel somnul profund

Nucile

Foarte bogate in triptofan, dar si in melatonina, nucile sunt un bun somnifer natural pentru orice varsta. Nu se dau insa copiilor mai mici de 1 an din cauza riscului de alergii.

Migdale

Foarte bogate in magneziu, un mineral esential pentru calitatea somnului. Studiile arata ca deficienta de magneziu este asociata cu insomnii si somn tulburat.

Salata

Salata verde contine lectucarium, o substanta cu proprietati sedative care are asupra creierului efecte oarecum asemenatoare cu cele induse de opium.

Tonul

La fel ca si somonul, este bogat in vitamina B6, de care corpul are nevoie pentru a produce melatonina si serotonina. Alte alimente bogate in vitamina B6 sunt usturoiul si fisticul.

Ciresele

Au in compozitie substante care cresc in mod natural nivelul de melatonina din corp. Conform cercetatorilor de la universitatile Pennsylvania si Rochester, sucul de cirese este un medicament eficient pentru tratarea starilor de insomnie. Subiectii insomniaci implicati intr-un studiu au dormit mult mai bine dupa ce au baut in fiecare seara un pahar de suc de cirese. Atentie, insa, sucul de cirese este foarte diuretic!

Alte alimente care contin triptofan si favorizeaza un somn linistit.

  • carnea de pasare,
  • lintea,
  • tofu,
  • ananasul,
  • curmalele.