Alimentatia dupa sarcina. Cum poti avea mai multa energie

Alimentatia dupa sarcina. Cum poti avea mai multa energie

0

Viata cu un nou-nascut este epuizanta. De obicei, este imposibil sa te odihnesti suficient si sa faci miscare. La fel de dificila este si alimentatia si timpul acordat ei.

Oricat de grea poate fi ingrijirea unui copil, este important sa ai grija si de tine. Alegerea alimentelor sanatoase – si urmarea catorva strategii simple de alimentatie – va vor ajuta sa va mentineti energia.

 

Incepeti cu o dieta echilibrata si beti multa apa. Incercati sa va faceti timp sa va asezati pentru o gustare sau masa rapida. Incercati ca fiecare masa sa conteze.

Iata cateva strategii pentru a obtine un impuls de energie din alimentele tale.

Incepeti cu un mic dejun mai bun

Proteinele (cum ar fi ouale si iaurtul) si carbohidratii complecsi (cum ar fi painea integrala si cerealele) sunt alegeri mai bune pentru micul dejun decat carbohidratii simpli sau zaharul. Incercati un smoothie facut cu fructe si iaurt, un castron cu fulgi de ovaz sau cereale integrale.

Carbohidratii simpli va determina cresterea zaharului din sange si apoi lasandu-va senzatia de somn. Glucidele complexe iti ofera energie de durata mai lunga, te ajuta sa te simti satul mai mult timp si iti ofera mai multe vitamine si minerale.

Consumati mese mici si dese pe tot parcursul zilei

In loc sa mananci trei mese principale,  incearca  sa mananci cinci mese mai mici pentru a-ti mentine energia.

Este un mod mai bun de a manca pentru ca iti mentine nivelul de energie uniform pe tot parcursul zilei.

Incercati sa pastrati frigiderul aprovizionat cu gustari usoare sau mese rapide rapide, bogate in proteine ​​sau carbohidrati complecsi.

Evitati dietele

Chiar daca sunteti frustrat de ritmul pierderii in greutate postpartum, acum nu este un moment bun pentru a sari peste mese sau pentru a reduce drastic aportul caloric.

Asteptati pana cand aprovizionarea cu lapte este bine stabilita, v-ati recuperat complet dupa sarcina si nastere. Inainte de a incepe o dieta consultati si medicul. Acordati-va cel putin 6 luni pana la un an pentru a reveni la greutatea dinaintea sarcinii.

Pierderea prea multa si rapida din greutate dupa nastere iti va afecta energia si cantitatea de lapte.

Lichidele au un rol foarte important

In primele saptamani dupa nastere, deshidratarea va agrava orice stare de oboseala sau somnolenta. Consumul multor lichide este probabil cel mai usor lucru pe care il puteti face pentru a va mentine energia.

Pastrati o sticla de apa la indemana astfel incat sa puteti ramane hidratat indiferent de locul in care va aflati.

Daca alaptati senzatia de sete va fi mai pronuntata. Este indicat sa beti in jur de 13 pahare de apa sau alte bauturi neindulcite. Evitati cafeina.