Alimentatia in preconceptie

Alimentatia in preconceptie

femeie mananca fructeInainte de sarcina orice femeie va trebui sa tina cont de cateva reguli de alimentatie, atat pentru grabirea procesului de concepere, cat si pentru nasterea unui bebelus perfect sanatos.

Potrivit medicilor, dieta zilnica din timpul preconceptiei este deosebit de importanta, putand avea efecte asupra starii de sanatate a mamei si bebelusului. Alimentatia deficitara inainte de sarcina poate determina sporirea numarului de kilograme sau carente de vitamine ori minerale necesare organismului femeii in aceasta perioada.

Avand un continut crescut de calciu si vitamine, produsele lactate nu trebuiesc sa lipseasca din dieta zilnica a viitoarei mamici. Consumate inca de la primele ore, acestea pot preveni greturile si varsaturile matinale – simptome cu care se confrunta mama in timpul primelor saptamani ale sarcinii.

Grasimile sanatoase prezinta un rol deosebit de important in alimentatia viitoarei mamici, contribuind la absorbtia vitaminelor liposolubile in organism. Acestea pot fi regasite in  lapte, peste, nuci, migdale. Acizii grasi Omega 3 si 6 pot fi regasiti in cantitati destul de crescute in peste si fructe de mare. De aceea, nu ezitati sa le introduceti in alimentatie ori de cate ori aveti ocazia.

Fierul poate fi asimilat de organismul viitoarei mamici din ficat, brocolli, oua, carnea rosie, spanac. Acestea ajuta la prevenirea anemiilor de sarcina. In plus, alimentele verzi  prezinta si o cantitate destul de mare de acid folic, important pentru prevenirea afectiunilor de tub neural ale copilului.

Fibrele grabesc digestia, avand un rol benefic pentru organism. Ele pot fi regasite in cereale ori paine integrala si trebuiesc a fi consumate cu regularitate, de obicei dimineata. Acestea contin acid folic, necesar in preconceptie.

Fructele si legumele proaspete pot fi consumate zilnic, avand un continut crescut de vitamine si minerale sanatoase.

Hidratarea este la fel de importanta atat in sarcina, cat si inainte. Tocmai de aceea, viitoarea mamica va trebui sa consume zilnic minim doi litri de lichide, reducand consumul de bauturi carbogazoase ori sucuri preparate in comert, cu un continut crescut de conservanti, coloranti si zahar.

In cazul in care medicul constata un deficit de vitamine si minerale inainte de sarcina ii poate recomanda femeii suplimente medicamentoase. Tocmai de aceea, zilnic femeia care isi doreste un copil va trebui sa consume circa 0,4 mg acid folic. Doza de calciu recomandata este de 1000 mg.

Articole similare

0

0