Cafeaua in sarcina – cat de periculoasa este pentru bebelusul tau?

Cafeaua in sarcina – cat de periculoasa este pentru bebelusul tau?

0

Cafeaua este o bautura indragita de multe viitoare mamici. Parfumul sau te imbie sa te dai jos mai usor din pat dimineata, iar cafeina, stimulentul din cafea, iti da energie si o stare de bine. Prin urmare, multe femei gravide se intreaba daca pot continua sa consume aceasta licoare magica. Chiar daca exista nenumarate mituri legate de cafeaua consumata in timpul sarcinii, rezultatele studiilor realizate de-a lungul anilor sunt contradictorii. Recomandarea generala este ca femeile insarcinate sau cele care incearca sa devina mamici sa evite cantitatile foarte mari de cafea. Un consum moderat de cafeina nu va afecta fatul, asa ca inca mai poti savura o ceasca de cafea pe zi pe durata sarcinii.

Cata cafeina poti consuma zilnic cand esti insarcinată?

Cea mai importanta preocupare legata de consumul cafelei este continutul de cafeina. Medicii recomanda sa nu depasesti cantitatea de 200 de mg de cafeina pe zi. Asta inseamna ca te poti bucura de o ceasca de cafea filtru sau doua cesti de cafea instant (ness). Tine cont de faptul ca, in functie de reteta bauturii pe baza de cafea, continutul de cafeina poate varia. Astfel, 30 ml de espresso contin intre 40 si 75 mg de cafeina, 30 ml de espresso decafeinizat contin intre 0 si 15 mg de cafeina, 240 ml de cafea filtru contin intre 95 si 200 mg de cafeina, 240 ml de cafea filtru decafeinizata contin intre 2 si 12 mg de cafeina, 240 ml de cafea instant (ness) contin intre 27 si 173 mg de cafeina, iar 240 ml de cafea instant (ness) decafeinizata contin intre 2 si 12 mg de cafeina. Daca depasesti 200 de mg de cafeina in mod constat, riscul de avort sau de a naste un bebelus cu greutate mica poate creste. Cand vrei sa reduci consumul de cafea, poti inlocui cafeaua filtru cu cea instant, aceasta avand mai putin cafeina. Poti, de asemena, sa iti prepari o cafea mai slaba, folosind doar jumatate din cantitatea pe care o folosesti in mod normal. Cafeaua decafeinizata este o alta alegere buna in sarcina, avand considerabil mai putina cafeina si pastrand o aroma similara cafelei normale. Din fericire, exista foarte multe optiuni de cafea pe piata. Poti comanda aici cafea capsule online si vei primi produsele chiar la tine acasa.

 

Este important sa ai in vedere si alte suse de cafeina pe care le consumi, precum bauturile carbogazoase (in special cola), unele tipuri de ceai, ciocolata si bauturile energizante. De exemplu, 240 ml de ceai negru contin intre 14 si 61 mg de cafeina, 240 ml de ceai negru decafeinizat contin intre 0 si 12 mg de cafeina, 240 ml de ceai verde contin intre 24 si 40 mg de cafeina, 355 ml de cola contin aproximativ 35 mg de cafeina, 350 ml de bautura energizanta contin intre 79 si 80 mg de cafeina, 28 gr de ciocolata neagra contin in jur de 23 mg de cafeina, 43 gr de ciocolata cu lapte contin aproximativ 9 mg de cafeina, 235 ml de cacao calda contin intre 8 si 12 mg de cafeina, iar 115 gr de chipsuri cu ciocolata contin in jur de 53 mg de cafeina.

Mituri despre cafeina in sarcina

Exista o serie mituri cu privire la consumul de cafea in timpul sarcinii. In urmatoarele paragrafe, vom discuta despre cele mai raspandite.

 

 

  • Femeile insarcinate nu ar trebui sa consume cafeina

 

In realitate, viitoarele mamici sunt sfatuite de experti sa consume o cantitate moderata de cafeina, care nu are un efect negativ asupra fatului. Asta inseamna cel mult 200 de mg de cafeina pe zi.

 

 

  • Cafeina cauzeaza malformatii congenitale la om

 

De fapt, studiile care au aratat ca ingestia cafeinei pe durata sarcinii poate cauza o nastere prematura si creste riscul nasterii unui fat cu greutate mica sau cu anomalii au fost efectuate doar pe animale. Studiile efectuate pe oameni nu au aratat rezultate concludente in acest sens.

 

 

  • Cafeaua poate provoca un avort

 

Datele studiilor efectuate pana in prezent au rezultate contradictorii cu privire la doza nociva de cafeina care ar putea determina riscul de avort. De aceea, pana la realizarea unor studii cu rezultate clare, societatile medicale recomanda sa nu consumi peste 200 mg de cafeina pe zi.

Vestea buna este ca nu trebuie sa renunti in totalitate la cafea in timpul sarcinii. In ciuda tuturor miturilor care circula pe internet, o cantitate moderata de cafeina nu va afecta bebelusul. Asadar, poti comanda cafea in continuare si o poti savura in limita recomandata de specialisti.

sursa foto: https://pixabay.com/en/coffee-coffee-cup-cup-drink-beans-2714970/

Bebelu.ro s-a născut din plăcerea autorilor ei de a scrie, din plăcerea graficienilor ei de a desena şi din plăcerea trustului TNG Press de a realiza cel mai complex proiect în segmentul de creştere şi îngrijire a copilulului. O plaformă online pentru părinţi şi copii şi pentru cei care ar dori să redevină copii, o publicație online care îşi propune să-și încânte vizitatorii, să-i fascineze, să-i surprindă şi să-i reţină în mrejele paginilor ei.​ Publicația Bebelu a apărut în anul 2014, pentru a oferi unor oameni capabili dintr-o ţară frumoasă posibilitatea de a-şi demonstra talentele, a-şi oferi serviciile, echipa colaborând în acelaşi timp cu 16 specialişti în domeniile de maxim interes, astfel că aici veţi identifica o serie întreagă de recomandări şi informaţii foarte bine structurate, aşa încât să obtineţi ceea ce vă doriţi – o informaţie corectă, clară şi sigură. În cele 84 de secțuni vă stârnim, lună de lună, curiozitatea, fie că sunteţi animaţi de dorinţa de a avea un copil, fie deja aţi împărtăşit bucuria primelor clipe, obişnuindu-vă cu interviuri, articole şi recomandări avizate. Cititorii Bebelu.ro vor afla sfaturi, practici eficiente, vor deveni parte a unor experienţe de viaţă trăite de mămici, vor fi puşi la curent cu cele mai noi măsuri legislative care să le asigure siguranţa şi stabilitatea familiei. Cititorii se vor bucura să afle despre povestea frumoasă de viață a unei mămici celebre – Elena Băsescu, într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Bebelu,vor fi puşi în temă cu ultimele tendinţe în materie de frumuseţe, diete şi modă parcurgând atent şi rubricile permanente începând cu: Rubrici: PĂRINŢI CELEBRI – Cele mai cunoscute personalităţi mondene vor fi alături de tine pentru a te îndruma, oferindu-ţi un sfat din experienţa lor de părinte. SARCINA ŞI NAŞTEREA – este un capitol destinat celor 9 luni de viaţă intrauterină. Vor fi prezentate informaţii referitoare la simptomatologia primelor zile de sarcină, evoluţia fătului pe parcursul celor nouă luni, analize necesare, alimentaţie, sănătate, pregătire pentru naştere. Tot aici puteti găsi informaţii preţioase dedicate naşterii şi recuperării postpartum. BEBELUŞUL ÎN PRIMUL ANIŞOR – este un capitol destinat îngrijirii sugarului. Alăptarea, scorul Apgar, îngrijirea bontului ombilical, prima băiţă, diversificarea sunt doar câteva dintre cele mai captivante subcategorii. COPILUL 1-6 ANI – este un capitol dedicat creşterii şi îngrijirii copilului din primul an şi până la vârsta şcolară. Mămicile vor reuşi să afle cum anume să se descurce cu propriul copil, cum să îl îngrijească în aşa fel încât să crească perfect sănătos. EDUCAŢIE – este un capitol captivant în care poţi afla cum să îţi educi copilul în aşa fel încât să poţi obţine performanţe şcolare sigure. FAMILIA – este un capitol destinat vieţii de familie ce conţine o serie întreagă de sfaturi eficiente. COPII TALENTAŢI – este un capitol fascinant dedicat copiilor valoroși ai țării. ÎNVAŢĂ SĂ PREVII! –sunt prezentate soluţii de prevenire a anumitor probleme de sănătate ce pot afecta atât viaţa copiilor, cât şi pe cea a părinţilor.