Consumul de broccoli – efect benefic asupra organismului

Consumul de broccoli – efect benefic asupra organismului

0

Pentru parintii interesati de gatitul sanatos, prietenii nostri de la www.gatesterapid.ro ne-au furnizat un articol interesant despre broccoli.

broccoligratin1-300x223

Picture 1 of 4

Broccoli pare a fi una dintre acele legume de care ori te vei indragosti la prima vedere sau o vei uri. Numele de broccoli este de origine italiana, insemnand: muguri de varza. Este o legume verde din familia verzei. In general este vandut sub forma de capatina, care are mai multe buchetele de ramificare pe tulpina centrala si uneori frunze (acestea sunt de asemenea comestibile, dar de obicei sunt aruncate).

Delicioasa cruda sau fiarta, aceasta leguma stimuleaza aroma zecilor de retete. In acest articol vom vorbi despre beneficiile oferite de broccoli pentru sanatate si despre servirea acestuia.
Datorita valorilor nutritive si a mineralelor, dintre care amintim calciu, magneziu, sodiu, fier, zinc si fosfor, broccoli este foarte sanatos. Crud contine vitaminele B1 si B2, E, vitamina C si A, calciu si fibre. Broccoli este o sursa de calciu si are proprietati anti-oxidante care ajuta la prevenirea unor forme de cancer.

Sezonul de varf pentru consumul de broccoli sunt lunile de toamna si iarna. In timpul verii din varianta congelata putem pregati preparate culinare extraordinare.
Inainte de a-l folosi, se spala cu apa din abundenta. Aburul este cea mai buna metoda de a gati broccoli, deoarece multe dintre substantele nutritive se pierd prin fierbere. Tineti la aburi doar pana devine crocant, in timp ce coditele raman verde deschis, 5 minute sunt mai mult decat suficinte. Scoateti capacul de mai multe ori in timpul prepararii, pentru a elibera vaporii, ajutand astfel ca broccoli sa-si pastreze culoarea verde stalucitoare. Daca este fiert sau gatit prea multe minute, se inchide la culoare, isi pierde din nutrienti, iar aroma puternica se inteteste.

Sugestii de preparare
· stropit cu ulei de masline sau in unt topit, cu  parmezan ras deasupra,
· adaugat langa paste cu branza, se coace la cuptor,
· amestecat si prajit in ulei de arahide cu usturoi tocat si adaugand un strop de ulei de susan in tigaie chiar inainte de final,
· cartofi fierti cu broccoli si sos de branza,
· supa de broccoli cu crutoane,
· broccoli fiert cu dressing de lamaie si marar,
· broccoli cu pui si mazare ,
· peste si broccoli la aburi –perfect pentru persoanele care tin cura de slabire, pentru ca aduce vitalitate prin proteinele din peste si fibre alimentare.
Ierburi si condimente care sporesc aroma de broccoli: busuioc, marar, oregano, usturoi, cimbru si tarhon.

Sursa poze: http://www.bbc.co.uk/food/recipes/garlicchilliandbrocc_90660
http://www.bbcgoodfood.com/glossary/broccoli
http://food.krishna.com/recipe/ekadasi-cream-broccoli-soup
http://www.annaskipper.se/broccoligratang.html