Esti insarcinata? Nicio zi fara legume

Esti insarcinata? Nicio zi fara legume

Legumele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia unei gravide. Dar asta nu e tot! Nu te poti limita doar la cateva legume, care iti plac tie cel mai mult. Ar trebui sa consumi zilnic 3 pana la 5 portii de vegetale cat mai diferite.

Conform ghidului Piramidei Alimentare, o femeie gravida ar trebui sa consume zilnic cel putin 4 portii din grupa legumelor. Incearca sa variezi meniul pentru ca diferitele tipuri de legume aduc diferiti nutrienti. Ai nevoie de vegetale cu frunze verzi (spanac, broccoli, varza, legume cu frunze verzi, salata, cicoare), vegetale galben intens (morcovi, cartofi dulci, cartofi, dovleac) si vegetale cu amidon (cartofi, porumb, mazare, fasole), impreuna cu multe altele (rosii, ceapa, fasole galbena sau verde, dovlecei).

Nu ai nevoie de fiecare fel de legume zilnic, dar nu omite nicio categorie mai mult de o zi sau doua. Anumite legumele, de exemplu fasolea boabe, pot fi folosite atat ca sursa de proteine, cat si ca sursa de vitamine si minerale. Poti considera legumele ca si vegetale sau ca inlocuitor pentru carne.

Ce inseamna o portie?
½ ceasca de legume gatite
½ legume crude tocate
1 ceasca de frunze de legume proaspete

Legumele proaspete consumate crude sau putin gatite (sote sau la aburi) reprezinta ce mai buna sursa de nutrienti si fibre. Legumele congelate fara sosuri sau aditivi sunt, de asemenea, alegeri excelente si sunt cele mai bune cand nu poti gasi produse proaspete de cea mai buna calitate. Legumele conservate sau deshidratate pot avea adaos de zahar si sare si sunt mai sarace in nutrienti dupa procesul de preparare. Nu anula beneficiile legumelor prajindu-le in ulei sau incarcandu-le cu unt.