Piața de media ajunge, la finalul lui 2021, la valoarea de 540...

Piața de media ajunge, la finalul lui 2021, la valoarea de 540 milioane de euro

0

În ciuda incertitudinii permanente generate de pandemie, a problemelor apărute pe lanțurile de aprovizionare, care afectează sectoare mari ale economiei, sau inflației care a luat avânt, remarcăm în 2021 o revenire treptată a nivelului de consum al populației, care alimentează o redresare mai puternică decât se estima la începutul anului în ceea ce privește cheltuielile de marketing și, implicit, ale pieței de media.

Datele actualizate ale raportului Media Fact Book, făcute publice de Initiative astăzi, relevă faptul că, în România, toate verticalele cheie ale pieței de media (domenii precum Retail, Pharma, etc.) au înregistrat creșteri mari în 2021, comparativ cu 2020, ceea ce conturează un final de an cu +17% creștere pentru piața de media, atingând valoarea de 540 milioane de euro.

Sunt mai mulți factori care au provocat creșterea accelerată din acest an. În primul rând, vorbim despre factorul economic, ce se traduce printr-o creștere a PIB-ului de 7%, o recuperare a scăderii economice înregistrate în 2020, pe fondul multiplelor stimulente de care mediul de afaceri și populația a beneficiat. Consumatorii au cheltuit mai mulți bani decât oricând în acest an, folosind și economii pe care le-au acumulat în 2020, iar relaxarea restricțiilor de mobilitate a deschis apetitul pentru călătorii și achiziții al populației.

În al doilea rând, vorbim despre factorii de creștere organici, stimulați de accelerarea adopției comerțului online, care au dus la o creștere a investiției în publicitatea online, dar și în cea tradițională, folosită ca mediu pentru a crește vizibilitateabrandurilor.

Cel de-al treilea factor care a dus la creșterea investițiilor în media din acest an face referire la evenimentele sportive care au alimentat și ele surplusul de bugete din 2021 – Campionatul European de Fotbal 2020 și Jocurile Olimpice de la Tokyo.

De altfel, la nivel global, anul 2021 este considerat cel mai bun an din istoria advertising-ului, cu o creștere fără precedent, de 22% față de 2020, atingând un record de 710 miliarde de dolari. Pentru 2022, estimările spun că piața își va păstra traiectoriacrescătoare, cu un procent de creștere de 12%, atingând valoarea de 800 miliarde de dolari.

Pentru România, raportul arată că veniturile din publicitatea tradițională (TV, radio, OOH, print și cinema) au crescut cu 15%față de anul 2020, ceea ce înseamnă o investiție suplimentară de aproximativ 50 milioane de euro. În același timp, veniturile consumate de mediul digital au crescut cu 25% față de anul trecut, adică cu aproximativ 30 milioane de euro, astfel cămediul online încheie anul 2021 cu un volum de publicitate de 130 milioane de euro. Cele mai vizibile creșteri s-au înregistrat în zona de video și social media.

În publicitatea tradițională, leaderul rămâne televiziunea, cu o creștere în 2021 de 16%, de la 302 milioane de euro la 350 milioane de euro.

2021 a continuat trendul de erodare al audiențelor TV care,coroborat cu cererea susținut crescătoare din partea advertiserilor, a condus la inflații de cost fără precedent, în special în ultima parte a anului. Specialiștii Initiative estimează că acest fenomen se va menține și în anul 2022.

Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România:

În 2021, piața de media a cunoscut o creștere puternică de 17% , recuperând astfel cele câteva procente pierdute în anul 2020. Perspectivele pentru 2022 se mențin pozitive, cu o ușoară temperare, astfel că estimăm o nouă creștere între 12% și 15%. Sunt semnale de creștere din mediul economic (un estimat de creștere PIB de 5% din partea Comisiei Europene), dar și o creștere anunțată la 1 ianuarie a venitului minim pe economie – factori care vor favoriza și creșterea consumului populației, dar și a bugetelor de publicitate. Câștigătorii acestor bugete suplimentare în 2022 vor fi în mare măsură televiziunea și mediul online”.

 

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieței românești de media și publicitate, ghid editat anual de agenția Initiative, începând din 1997. Studiul integral poate fi descărcat în format digital pe www.mediafactbook.ro.

 

Bebelu.ro s-a născut din plăcerea autorilor ei de a scrie, din plăcerea graficienilor ei de a desena şi din plăcerea trustului TNG Press de a realiza cel mai complex proiect în segmentul de creştere şi îngrijire a copilulului. O plaformă online pentru părinţi şi copii şi pentru cei care ar dori să redevină copii, o publicație online care îşi propune să-și încânte vizitatorii, să-i fascineze, să-i surprindă şi să-i reţină în mrejele paginilor ei.​ Publicația Bebelu a apărut în anul 2014, pentru a oferi unor oameni capabili dintr-o ţară frumoasă posibilitatea de a-şi demonstra talentele, a-şi oferi serviciile, echipa colaborând în acelaşi timp cu 16 specialişti în domeniile de maxim interes, astfel că aici veţi identifica o serie întreagă de recomandări şi informaţii foarte bine structurate, aşa încât să obtineţi ceea ce vă doriţi – o informaţie corectă, clară şi sigură. În cele 84 de secțuni vă stârnim, lună de lună, curiozitatea, fie că sunteţi animaţi de dorinţa de a avea un copil, fie deja aţi împărtăşit bucuria primelor clipe, obişnuindu-vă cu interviuri, articole şi recomandări avizate. Cititorii Bebelu.ro vor afla sfaturi, practici eficiente, vor deveni parte a unor experienţe de viaţă trăite de mămici, vor fi puşi la curent cu cele mai noi măsuri legislative care să le asigure siguranţa şi stabilitatea familiei. Cititorii se vor bucura să afle despre povestea frumoasă de viață a unei mămici celebre – Elena Băsescu, într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Bebelu,vor fi puşi în temă cu ultimele tendinţe în materie de frumuseţe, diete şi modă parcurgând atent şi rubricile permanente începând cu: Rubrici: PĂRINŢI CELEBRI – Cele mai cunoscute personalităţi mondene vor fi alături de tine pentru a te îndruma, oferindu-ţi un sfat din experienţa lor de părinte. SARCINA ŞI NAŞTEREA – este un capitol destinat celor 9 luni de viaţă intrauterină. Vor fi prezentate informaţii referitoare la simptomatologia primelor zile de sarcină, evoluţia fătului pe parcursul celor nouă luni, analize necesare, alimentaţie, sănătate, pregătire pentru naştere. Tot aici puteti găsi informaţii preţioase dedicate naşterii şi recuperării postpartum. BEBELUŞUL ÎN PRIMUL ANIŞOR – este un capitol destinat îngrijirii sugarului. Alăptarea, scorul Apgar, îngrijirea bontului ombilical, prima băiţă, diversificarea sunt doar câteva dintre cele mai captivante subcategorii. COPILUL 1-6 ANI – este un capitol dedicat creşterii şi îngrijirii copilului din primul an şi până la vârsta şcolară. Mămicile vor reuşi să afle cum anume să se descurce cu propriul copil, cum să îl îngrijească în aşa fel încât să crească perfect sănătos. EDUCAŢIE – este un capitol captivant în care poţi afla cum să îţi educi copilul în aşa fel încât să poţi obţine performanţe şcolare sigure. FAMILIA – este un capitol destinat vieţii de familie ce conţine o serie întreagă de sfaturi eficiente. COPII TALENTAŢI – este un capitol fascinant dedicat copiilor valoroși ai țării. ÎNVAŢĂ SĂ PREVII! –sunt prezentate soluţii de prevenire a anumitor probleme de sănătate ce pot afecta atât viaţa copiilor, cât şi pe cea a părinţilor.