Sport pentru sarcina

Sport pentru sarcina

Probabil ca ai auzit de prea mult sport sau prea putin. Cu atat mai mult cu cat ne referim la perioada in care doresti sa concepi un copil. Am separat miturile de realitate in ceea ce priveste sportul si fertilitatea.

Fa sport – Inainte de-a incepe conceptia, este un obicei foarte bun sa faci sport, care de asemenea te va ajuta sa treci cu bine peste perioada sarcinii, care vine la pachet cu multe provocari. Sportul iti va imbunatati fertilitatea daca te chinui sa faci un bebe si ai ovare polichistice. Poti cere sfatul specialistului pentru a afla care este rutina potrivita de miscare si ce exercitii ti se potrivesc cel mai bine.

Nu astepta prea mult – Inainte de-a incepe un program de sport esti tentata sa astepti momentul potrivit. Dar cand vei fi insarcinata nu va fi momentul potrivit despre care vorbim. Este important sa fii in forma buna inainte de primele saptamani ale conceptiei. Sanatatea mamei este corelata direct proportional cu cea a fatului, asadar cu cat incepi mai repede, cu atat mai bine. In plus, daca faci din activitatea sportiva un obicei, va fi usor sa mentii aceasta rutina in timpul sarcinii si sa sustii greutatea suplimentara a burticii.

Fa mix-ul potrivit – Alege o multitudine de activitati care iti fac placere. Daca poti merge sa faci o plimbare pentru ca e vremea frumoasa, fa-o! Pe de alta parte, intr-o zi ploioasa poti opta pentru clasele de Zumba. Daca esti deja obisnuita sa faci anumite activitati, atunci vei putea continua sa le faci si cand vei fi insarcinata. Nu uita ca inotul are zero impact negativ si te face sa pari usoara sub apa, ceea ce va reprezenta o usurare pentru tine in ultimele luni, cand va fi foarte greu sa te misti dintr-o parte in alta.

In timpul sarcinii burtica va creste fara sa-ti dai seama, la fel si sanii; in acelasi timp centrul de greutate se va schimba, ceea ce poate pune tensiune pe alte parti ale corpului. Daca iti incordezi muschii abdominali sau au spatelui acum, prin diverse exercitii, nu vei mai avea dureri de spate mai tarziu. Vei capata un echilibru si o postura foarte bune, ambele fiind cruciale in timpul sarcinii.