Sportul in timpul sarcinii

Sportul in timpul sarcinii

0

Multe dintre viitoarele mamici trateaza sarcina drept o afectiune oferindu-si multa protectie si eliminand tot mai mult orice grad de efort fizic. Cu toate acestea, efortul fizic in sarcina este recomandat prin intermediul exercitiilor fizice indicate de catre medic intrucat poate ajuta la o mai buna respiratie, la eliminarea grasimilor de dupa nastere, la o greutate mai mica in timpul sarcinii, dar si la o nastere naturala mult mai usoara. De asemenea, exercitiile fizice realizate in timpul perioadei de graviditate ajuta tanara mamica sa se recupereze mult mai usor dupa o nastere naturala sau prin interventie chirugicala.

Recomanda aceasta pagina! Un parinte iti va multumi:

De aceea, discutia cu medicul ginecolog va poate aduce lamuriri cu privire la sporturile pe care le puteti realiza in timpul sarcinii, dar si cu privire la cele total interzise.

 

Sporturi recomandate in timpul sarcinii:

Medicul specialist recomanda cel mai adesea mersul pe jos si inotul. Mersul pe jos ajuta la relaxarea gravidei, putand fi facut in orice moment, iar inotul ajuta la mentinerea tonusului muscular, nedand deloc dureri articulare ca in cazul altor sporturi.

Gimnastica poate fi realizata doar cu indrumarea unor specialisti. Se poate face gimnastica speciala pentru momentul declansarii nasterii. Cu toate acestea nu depasiti 30 de minute de astfel de activitati fizice de maxim 3 ori pe saptamani, evitand eforturi la nivelul articulatiilor si al ligamentelor intrucat se pot fractura foarte usor in aceasta perioada, osatura fiinnd mult mai moale.

Exista si cazuri in care se poate face yoga, dans  sau chiar mersul pe bicicleta. Cu toate acestea evitati ultimul trimestru de sarcina si efortul foarte intens pentru a nu provoca nasterea prematura.

Sporturi interzise:

Sporturi care trebuiesc evitate incepand cu luna a treia de sarcina:

-baletul, karate, judo sau alte sporturi din aceasta categorie – pot cauza traumatisme in zona abdominala;

– sariturile in apa – apnea este foarte periculoasa pentru fat.

-calaritul si skiatul – intrucat pot duce la pierederea centrului de echilibru;

– tenisul sau jogging-ul – pot cauza fracturi sau entorse;

-alpinismul, chiar si cu echipamentul complet.

Articol realizat de Tatiana Tuţă




Fara comentarii

Lasa un comentariu