Inteligenta bebelusului si limbile straine. Care este legatura?

Inteligenta bebelusului si limbile straine. Care este legatura?

Acest articol este al doilea din seria de 4 articole “Bebelusul Bilingv”, in care specialisti in educatie timpurie discuta informatii valoroase despre stimularea inteligentei bebelusului.

Recomanda aceasta pagina! Un parinte iti va multumi:

Mai multe detalii pe www.HelenDoron.ro

 

De ce este importanta stimularea lingvistica?

Stapanirea limbilor straine ramane unul dintre cei mai clari indicatori ai abilitatii intelectuale.

Capabilitatea intelectuala a unei persoane este modelata nu doar de factori genetici, ci si de stimularea cerebrala timpurie, mai exact, din primele luni de viata, ceea ce duce la crearea de noi conexiuni neuronale, extrem de valoroase pentru capacitatea creierului uman.

O mare parte din cresterea si din dezvoltarea creierului are loc in primii ani de viata. Bebelusii formeaza aproximativ 700 de conexiuni neuronale in fiecare secunda din primii ani de viata. Pana la varsta de 6 ani, creierul uman creste pana la 90% din dimensiunile creierului adult. Dupa varsta de 6 ani, aptitudinea creierului de asimilare a unei limbi este redusa semnificativ.

Un copil al carui creier a fost pregatit pentru dezvoltare intelectuala se bucura de avantaje distincte in viata. Acest copil beneficiaza de resurse ce ii permit invatarea continua, si prin urmare, posibilitatea de a realiza lucruri minunate. Dezvoltarea intelectuala deschide usi, in mediul academic si in dezvoltarea profesionala. Combinate cu stabilitatea emotionala si cu motivatia personala, se construieste o combinatie castigatoare.

Asimilarea lingvistica timpurie

Multi parinti valorifica noua abordare a dezvoltarii cerebrale infantile, si investesc timpul si efortul necesar pentru a stimula dezvoltarea cerebrala a copiilor lor. Stimularea timpurie permite creierului sa dezvolte mai multe conexiuni neuronale, oferind functionare cognitiva imbunatatita pe masura ce copilul se dezvolta.

Deci, cum invata de fapt copiii sa vorbeasca o limba? Initial, copilul pare sa absoarba pasiv sunetele de la parintii sai si de la cei din mediul sau. In realitate, creierul copilului deja analizeaza in mod activ limba si se pregateste pentru a-si dezvolta vorbirea pe viitor.

Este important pentru copii sa isi adapteze simtul auditiv la limba (ascultand-o), mai apoi sa o vorbeasca, si numai dupa parcurgerea acestei ordini, sa citeasca si sa scrie. Acesta este evolutia naturala a asimilarii lingvistice in limba materna.

Abilitatea de a pronunta in mod corect sunetele unei limbi se instaleaza cu mult inaintea varstei de 8 ani. Cu cat este mai tanar copilul, cu atat mai bine poate invata. Copiii carora li s-au citit multe versuri pentru bebelusi se descurca mai bine la citire si la scriere, mai tarziu.

Asimilarea lingvistica este mult mai complexa decat simpla receptie a semnalelor audio. Stimularea vizuala joaca un rol in a sprijini copilul sa asocieze elementele vazute cu cele auzite. Activitatile stimulative de tipul experientelor multi-senzoriale integrate in procesul de invatare a limbii materne sau a unei limbi straine, sunt recomandate de catre specialistii in educatie timpurie, ca o baza esentiala pentru viitorul intelectual al copilului.

2

Lingvistul Helen Doron a incorporat in metoda sa aceste descoperiri.

Metoda Helen Doron Early English, a fost dezvoltata in recunoasterea necesitatii de a invata limba engleza cat mai eficient, conform teoriei ca invatarea unei limbi poate fi cea mai complicata functie pe care creierul o poate indeplini.

De peste 30 de ani in intreaga lume, doua milioane de copii au invatat limba engleza prin metoda Helen Doron si au beneficiat de dedicare continua si de excelenta in educatie.

Mai  multe detalii, pe www.HelenDoron.ro

 

Surse:

Doman, Glenn J., “How To Give Your Baby Encyclopedic Knowledge”, 2005

Doron, Helen, “The Music of Language”, 2010

www.Curiosity.com




Fara comentarii

Lasa un comentariu