5 pași pentru a crea o rutină de somn copilului

5 pași pentru a crea o rutină de somn copilului

Nu subestimați importanța somnului la copii. Cercetările sugerează că dezvoltarea fizică și mentală are loc atunci când copiii dorm – atât noaptea, cât și ziua. Bebelușii care dorm suficient pe timp de zi. De asemenea, dorm mai bine noaptea, oferindu-i un sentiment de siguranță și la nivel comportamental și emoțional.

Este suficient să insistăm să deprindă automatismele care induc starea de somn încă de la o vârstă fragedă sau chiar din perioada de sugar.

Pașii pe care trebuie să-i parcurgem în acest scop

  • Perioada curpinsă între 3 și 6 luni de viață este optimă pentru educarea somnului.

Acest interval este unul potrivit întrucât copilul încă nu are suficiente deprinderi motorii și îl putem așeza oriunde fără riscul de a se deplasa imediat. Nu este totul pierdut dacă depășiti această etapă, însă nu va mai fi la fel de ușor.

  • Programul fix este unul ideal. Este indicat să respectăm un program care ar trebui să se desfășoare aproximativ la aceleași ore precum ora de culcare, cât și băița de seară. Recomandarea ar fi ca aceasta să aibă loc în jurul orelor 20.00, pentru ca la ora 22.00 copilul să doarmă. Conform cercetătorilor, la acea oră se secretă o serie de hormoni care au rol în dezvoltare și prevenirea obezității.
  • Este bine sa asezam copilul in patut cat inca este treaz. In nici un caz nu trebuie sa fie adormit in brate sau leganat. Bebelusii se trezesc speriati pe parcursul noptii daca realizeaza ca sunt in alt loc stiind ca au adormit in brate.
  • Un alt aspect important este locul în care micuțul doarme. Se recomandă ca zilnic aceștia să fie puși la somn în pătuțurile lor. Acest lucru îi va ajuta să recunoască mediul înconjurător și să se simtă în siguranță. De asemenea vor asocia pătuțul cu somnul, ceea ce este important pentru a-i ajuta să doarmă toată noaptea. Dacă bebelușul tău trebuie să doarmă în altă parte, luați cu voi obiecte care să le amintească de patul de acasă.
  • Sunt de evitat expunerea la televizor si jocurile zgomotoase cu 1-2 ore inainte de culcare. Copiii au o imaginatie foarte bogata si pot fi influentati negativ de imaginile care ruleaza pe ecranul televizorului sau pot continua jocul in vis, motiv pentru care e posibil sa aiba un somn agitat si treziri frecvente pe parcursul noptii.