Alimentatia gravidei iarna

Alimentatia gravidei iarna

gravida care mananca legume (www.wellness.byu)

gravida care mananca legume (www.wellness.byu)Daca se intampla sa ramai insarcinata chiar inainte de perioada anotimpului rece iti va fi destul de complicat sa mentii o alimentatie echilibrata si in acelasi timp destul de sanatoasa.

Astfel, vei fi tentata sa inlocuiesti fructele ca urmare a inexistentei lor pe tarabele din piete cu dulciuri daunatoare atat organismului tau, cat si bebelusului, in curs de formare. De regula, sarcina presupune o etapa in care va trebui sa „mananci pentru doi” si nu neaparat cantitativ, ci mai ales calitativ.

Recomanda aceasta pagina! Un parinte iti va multumi:

De aceea, pentru a reusi sa treci peste aceasta perioada va trebui sa incerci sa mananci cat mai sanatos si echilibrat, ajutandu-ti in acest fel bebelusul. Este destul de indicat sa iei suplimente de vitamine si minerale, bineinteles cu recomandarea medicului. In acest fel iti vei intari sistemul imunitar, ajutandu-ti astfel organismul sa lupte impotriva infectiilor ce pot aparea pe neprevazute. Este indicat sa incerci sa inlocuiesti pilulele cu vitaminele din fructe si legume, fiind mult mai naturale.

Fierul este de asemenea, la fel de important pentru organismul tau, dar si pentru dezvoltarea fatului in mediul intrauterin. Lipsa fierului din organism conduce catre anemie si chiar catre o imunitate mai scazuta a organismului in lupta sa cu eventualele infectii. De aceea, nu uita sa mananci carne rosie si peste cat mai mult.

Chiar daca sunt  mult mai gustoase dulciurile din alimentatie, nu trebuie sa le luam in considerare in dieta noastra zilnica. De aceea, va trebui sa incercam sa obtinem aportul de zaharuri necesar organismului din fasole, cereale, paine, cartofi sau orez.

Calciul se poate regasi destul de usor in lapte si oua. Asa ca, daca vei manca suficient de multe lactate vei ajuta bebelusul in dezvoltarea sistemului osos.

Intr-un cuvant, zilnic nu te sfii sa mananci paine, lapte, carne, branza, fructe si legume proaspete …




1 comentariu

  1. Foarte bune sfaturile, tinand cont ca obiceiurile alimentare sanatoase – sau nesanatoase -se formeaza inca din perioada prenatala. Parintii ar trebui sa fie mai constienti de ceea ce transmit copilului lor in materie de gusturi alimentare. O mama care se hraneste sanatos si variat va avea un copil care nu va refuza mancarurile sanatoase.

Lasa un comentariu