Cum ne ajută dansul să scăpăm de presiunile vieții?

Cum ne ajută dansul să scăpăm de presiunile vieții?

0

În România, terapia prin dans reprezintă un concept relativ nou, bazat pe îmbinarea dintre consilierea psihologică și dans. Terapia are drept scop conectarea cu sinele și eliberarea de tensiunile și blocajele înscrise în memoria corpului.

Recomanda aceasta pagina! Un parinte iti va multumi:

Ca formă de terapie, mișcarea este o modalitate de exprimare de sine, de comunicare și de intervenție terapeutică destinată dezvoltării, integrării și vindecării personale. Terapia prin dans este la fel de indicată atât pentru individul în sine, pentru o autodescoperire și eliberare, cât și pentru relația de cuplu.

Psihologul Laura Maria Cojocaru consideră că beneficiile dansului sunt atât de ordin fizic, cât și psiho-emoționale.

Beneficiile fizice ale terapiei prin dans

– previne și tratează anumite boli, fiind de ajutor în cazul diabetului zaharat, unele afecțiuni cardiovasculare, afecțiuni musculare, articulare și osoase, obezitate, tulburări psihice etc.;

-ajută la întărirea oaselor și previne osteoporoză la femei;

-ajută la ameliorarea sau prevenția unor afecțiuni articulare sau musculare;

-arde caloriile și este “adjuvant” în reglarea glicemiei;

-ajută la o cunoaștere mai bună a corpului;

-ajută la încetinirea proceselor de imbatranire;

-“odihnește” în sensul de relaxare și energizează;

-ajută la digestie, prin stimularea musculaturii trunchiului și crearea unui joc de presiuni care se transmit organelor digestive;

-previne anemia prin stimularea creării unei cantități mai mari de sânge în organism;

-reprezintă un mod plăcut de a învață și exersa tehnici de respirație dar și de a efectua exerciții cardio;

-intensifica reflexele și agilitatea mentală

Dansul are și multiple beneficiil în ceea ce privește gestionarea eficientă a emoțiilor și a cognițiilor, și anume:

-îmbunătățește funcția cognitivă și memoria la orice vârstă;

-crește stima de sine;

-eliberează emoții negative precum: furie, teama, ura etc.;

-îmbunătățește comunicarea intrapersonală;

-reprezintă una dintre cele mai bune metode de combatere a stresului, prevenind astfel multiplele boli care au la baza stresul;

-reprezintă o terapie eficientă împotriva depresiei;

-previne afecțiunile psihiatrice.

Foto Pixabay




Fara comentarii

Lasa un comentariu