Depaseste insomniile specifice sarcinii

Depaseste insomniile specifice sarcinii

0

Spre finalul sarcinii (lunile 8 si 9) este posibil sa ai insomnii sau sa-ti fie greu sa te odihnesti cum trebuie din cauza burticii care a luat proportii.

Toata noaptea te perpelesti prin pat si te intorci pe toate partile – degeaba, burtica te stanjeneste indiferent in ce pozitie ai incerca sa dormi. Bebelusul se trezeste tocmai cant tu ai vrea sa dormi: aici impinge, acolo te inteapa ceva – nu este de mirare daca te plangi ca nu poti dormi sau ca ai insomnii. In aceasta perioada de sarcina motto-ul este: relaxeaza-te mai mult ca inainte. Iata ce trebuie sa faci ca sa pui in aplicare acest motto.

Fa seara o mica plimbare, bea o cana de lapte cald cu miere sau fa o baie cu ulei de levantica; toate acestea te fac sa obosesti placut si sa-ti vina somnul. Este important si cum iti faci patul – cel mai bine ar fi cu multe perne. Aranjeaza-ti un culcus comod cu perne mici si mari.

Iti e rau daca stai culcata pe spate? Explicatia este ca in aceasta  pozitie copilul sta pe vena mare de langa coloana vertebrala si ingreuneaza circulatia sangelui cat si oxigenarea celulelor.

Probabil ca acum poti dormi numai culcata pe o parte – cel mai bine pe partea dreapta, pentru ca daca te culci pe partea stanga, bebelusul apasa inima si o sa suferi de lipsa de aer. Pune o perna sub abdomen, una intre genunchi si una mica sub cap. Aceasta metoda decongestioneaza coloana vertebrala si in acelasi timp sprijina corpul. De la magazinele specializate pentru aparatura medicala poti sa-ti cumperi o perna speciala, care iti va fi de folos si mai tarziu, cand alaptezi.