Sfaturi alimentare pentru un somn linistit in sarcina

Sfaturi alimentare pentru un somn linistit in sarcina

Adesea, pe langa problemele cele mai uzuale ale unei sarcini, cum sunt: starea de greata, varsaturile, starea de ameteala, starea de oboseala, dar si o stare de nervozitate necontrolata, sarcina poate aparea si cu probleme legate de o stare de insomnie. Mai ales in ultimul trimestru de sarcina o astfel de problema este destul de frecventa, cauzand un grav disconfort celor insarcinate.

Cu toate acestea, mentinerea unui stil de viata sanatos va va ajuta in eliminarea starii de insomnie din timpul sarcinii.

Iata cateva sfaturi pentru a ajuta la un somn linistit in ultima perioada de graviditate:

–         nu mancati niciodata seara si imediat sa va bagati la somn intrucat stomacul nu va avea suficient timp sa se goleasca, provocand probleme digestive;

–         intotdeauna luati cina cu cel putin doua ore inainte de culcare;

–         nu mancati foarte mult si consistent la masa de seara intrucat veti putea avea probleme digestive, dar si probleme legate de insomnia de peste noapte;

–         consumati alimente care va vor ajuta la relaxarea organismului – puteti manca paste, paine, cartofi, orez;

–         nu uitati de paharul de lapte caldut de dinainte de culcare;

–         bananele va vor ajuta la reglarea problemelor cardiace, dar si la relaxarea musculaturii;

–         consumati in fiecare seara o lingurita de miere intrucat se cunoaste deja ca are un efect pentru combaterea insomniei;

–         calitatile pestelui va vor da o senzatie de relaxare si de liniste, ajutand in combaterea insomniei;

–         nu beti niciodata bauturi acide inainte de culcare;

–         nu mancati ciocolata si nu consumati cafea sau cola intrucat va vor crea o stare de neliniste pe timpul noptii;

–         nu consumati fasole, varza, castravete, ridichii, mazare intrucat baloneaza stomacul, fiind greu digerabile.

Asadar, un stil de viata sanatos va va ajuta la mentinerea unui somn linistit pe tot parcursul noptii indiferent de starea de graviditate pe care o aveti.

Articol realizat de Tatiana Tuţă