TOP FOOD BRANDS – Primul studiu despre percepţiile in oglinda ale parinţilor...

TOP FOOD BRANDS – Primul studiu despre percepţiile in oglinda ale parinţilor şi specialiştilor in parenting

0

Parintii cumpara emotional in vreme ce specialistii recomanda rational atunci cand este vorba de alimentatia copiilor, conform Top Food Brands, primul studiu care analizeaza in oglinda tendintele care influenteaza alegerile celor doua categorii. Studiul este comandat de Itsy Bitsy, singurul post de radio pentru parinti si copii, si realizat de compania de cercetare Open-I Research.

Conform Top Food Brands, pentru parinti conteaza ca brandul sa fie sanatos si dorit de copii, in vreme ce pentru specialisti conteaza caracteristicile produsului: provenienta si calitatea ingredientelor folosite, dar si modul de prelucrare.

„Itsy Bitsy este alaturi de familii de peste 9 ani, timp in care a devenit specialist in preocuparile parintilor. Cercetam de un deceniu tipologiile de parinti din Romania si obiceiurile de consum ale familiilor cu copii si folosim aceste informatii la baza productiilor noastre: programe educative si de divertisment, dar si publicitate pentru parinti si copii. In ceea ce priveste alimentatia, pentru ca aceasta este atat de importanta pentru parinti, am ales doar publicitatea care promoveaza produse sanatoase pentru familie”, a spus Nadia Tataru, director general Radio Itsy Bitsy.

Top Food Brands, studiu care pune in oglinda perspectivele specialistilor (medici, nutritionisti, educatori, specialisti in parenting etc.) si ale parintilor arata diferentele dintre ce recomanda primii si ce ajunge in cosul de cumparaturi al familiei.

Din punctul de vedere al expertilor, liderul este Sanovita, considerat de acestia cel mai sanatos si de incredere brand de pe piata. Locurile 2 si 3 sunt ocupate de Napolact si Covalact, percepute drept sanatoase, din ingrediente naturale, fara aditivi, marci de incredere. Si parintii au in topul alegerilor sanatoase categoria produselor lactate, iar primele trei marci apreciate de acestia fiind Danone, Nestle si Napolact.

O alta concluzie importanta a studiului este ca daca acum cativa ani acestea erau opiniile unui segment mai educat si mai informat, preocuparea pentru sanatatea alimentatiei devine o tendinta din ce in ce mai populara, care deja are un impact asupra brandurilor.

„Perceptia de produs sanatos si marca de incredere reprezinta conditii de baza ca un produs sa treaca proba atat in fata parintilor, cat si a specialistilor. Totusi, tensiunea cea mai mare a unui parinte modern vine din nevoia de a multumi copilul, de a-i cumpara ce-i place, si dorinta de a urma sfatul expertilor, adica a oferi copilului ceva sanatos, benefic pe termen lung. Intrucat avem de-a face cu un consumator din ce in ce mai atent si cu acces aproape nelimitat la informatii, brandurile care vor reusi sa rezolve aceasta dilema, adaptandu-se nevoilor si fiind transarente, vor avea mult de castigat.”, a spus Adina Nica, managing director Open-I Research.

Topul expertilor a fost realizat pe un panel de 34 de specialisti, iar topul parintilor a fost realizat pe un esantion de 400 de persoane, reprezentativ pentru parintii din mediul urban.