Cum atenuezi durerile de spate din trimestrul doi de sarcina

Cum atenuezi durerile de spate din trimestrul doi de sarcina

0

cum-atenuezi-durerile-de-spate-din-trimestrul-doi-de-sarcina

Picture 1 of 2

Trimestrul doi de sarcina este cea mai frumoasa perioada din toate cele noua luni.  Acum ai scapat de greturile din primul trimestru, burtica a inceput sa se rotunjeasca si toata lumea se poarta frumos cu tine, iar tu te simti perfect. Sau, ma rog, aproape perfect, daca nu ar fi durerile de spate.

De vina este burta, devenita mai mare in ultima perioada, care trage in fata vertebrele lombare, iar pe cele dorsale le impinge mai in spate, astfel incat rezulta o curbura in regiunea lombara. In plus hormonul progesteron face ca incheieturile sa fie mai moi, iar coloana vertebrala sa devina mai instabila.

  • Pentru a atenua durerile de spate trebuie sa fii mai atenta decat pana acum la pozitia corecta a corpului. Cu alte cuvinte coloana vertebrala sa fie intotdeauna dreapta, n-ai voie sa apleci umerii inainte, dar nici sa-i tragi prea in spate.
  • Mentine-ti spatele cat mai drept si cand stai culcata. Pentru asta pune o scandura sub saltea, iar sub cap pune o perna mica, plata si tare.
  • Daca ai dureri mari de spate, s-ar putea sa ai carente de magneziu sau calciu. Cateva analize de sange vor releva aceasta situatie, iar daca este nevoie, medicul, care te urmareste pe perioada sarcinii, iti va prescrie medicamentul necesar.
  • Masajul spatelui este binevenit si il poate face si partenerul. Spune-i ca trebuie sa te maseze tandru cu varful degetelor si cu degetul mare, de la umeri in jos, de-o parte si de alta a coloanei vertebrale, pana jos, la sezut.
  • Masarea spatelui se poate realiza si cu ajutorul a doua mingi de tenis pe care partenerul sa le deplaseze centimetru cu centimetru de-l lungul coloanei vertebrale, de jos in sus.

Aceste masaje atenueaza durerile lombare, frecvente in trimestrul doi de sarcina, si inlatura tensiunea acumulata, relaxand muschii.