Suplimente pentru o imunitate de fier

Suplimente pentru o imunitate de fier

0

Plantele imunomodulatoare necesita administrare pe termen lung, inainte de perioada racelilor. Vi le indic pe cele mai utile, dar nu toate sunt accesibile pe piata noastra. Pentru cei care doresc retete cu cele mai rare, acestea pot fi furnizate la cerere. Dr. Ana Cristina Stefanescu, medic pediatru, www.doctoritadecopii.ro

– Astragalus, ashwaganda, ciuperci shiitake

– NU se ofera ginseng copiilor sau tinerilor

– Holy basil/ Tulsi/ Ocimum sanctum

Fructe de soc: Fructul-minune pentru imunitate, prea putin folosit la noi in tara.

Acestea scad perioada de recuperare, cresc secretia de anticorpi, se pare ca inhiba actiunea virusului gripal. Cel mai utilizat pare sa fie siropul de soc.

Urzici – Stimuleaza functia limfatica, aduce aport de fier, calciu, potasiu, zinc si vitamina C cu bioflavonoizi.

Echinaceea – Foarte pretuita pentru multiple efecte, se recomanda fie in pregatirea pentru sezonul de raceli fie la primele semne de raceala, fiind mai putin eficienta ulterior. Se administreaza ca ceai sau tinctura – tocmai pentru ca a fost foarte pretuita, a fost aproape complet eradicata din mediul natural. Folositi, va rog, produse de Echinaceea cultivata in mod etic.

Catina – Efect antigripal, de intarire imunitara – mai ales datorita cantitatii foarte mari de vitamina C (mai mare decat in macese) si de vitamina A/ Beta-Caroten (mai mult decat in morcov), pe langa Vitaminele B, K, Fosfor, Magneziu si aminoacizi esentiali. Se consuma sub forma de suc, amestecata cu miere (mai usor de tolerat datorita gustului – pana si gustul se educa – dati-i timp si va veti obisnui!).

Condimente precum turmericul, scortisoara, dafinul, piperul, cayenne se ofera cu atentie mai ales in cazul ultimelor doua, atunci cand se gateste pentru copii.

– Imbunatatesc digestia

– Cresc circulatia

– Au efect antimicrobian

Usturoiul: Antimicrobian, creste circulatia, amelioreaza digestia, este imunostimulator. Este o farmacie intreaga, cu efecte pentru cei mari si mici! Atentie la efectul de iritatie gastrica, cu greata, la ingestia de usturoi crud in cantitate mare pe stomacul gol.

Se recomanda fie crud, fie gatit usor (adaugat la sfarsitul perioadei de gatire a mancarurilor), fie sub forma de ceai, limonada, pasta pentru tartine.

Nutrientii:

Vitamina D3

– Surse alimentare: galbenus, peste gras (oceanic), ficat.

– Expunere la soare (pe cat mai multa suprafata corporala, cand soarele este cat mai sus pe cer) Este bine de stiut ca spalarea frecventa cu sapun si cremele solare inhiba absorbtia.

– Scade inflamatia provocata de virusul gripal, creste cantitatea de proteine care se lupta cu virusul.

– Are efecte benefice in sistemul muscular, respirator, pe functia cardio-vasculara, dezvoltarea creierului, precum si efecte anticanceroase.

– A fost studiat si demonstrat rolul protectiv al vitaminei D fata de dezvoltarea cancerului, astmului, diabetului, hipertensiunii, depresiei, bolilor autoimune, pe langa efectele cunoscute de echilibrare a metabolismului osos.

Zinc

– Asista productia de anticorpi

– Sprijina functia limfocitelor (celule imunitare)

– Scade excesul de inflamatie, moduleaza citokinele

Surse: Organe/ ficat, fructe de mare, seminte de dovleac (unde e legat de acidul fitic, ceea ce il face mai putin biodisponibil).

Vitamina C

– Legume si fructe proaspete – Este foarte sensibila la temperatura (broccoli, ardei verzi si rosii, varza de Bruxelles, alte frunze comestibile, varza, conopida, cartof crud, catina, citrice, capsuni, ananas, macese).

– Esentiala in sinteza proteinelor de structura, asista procele de cicatrizare, are efect antioxidant.

– In timpul racelilor si cu 2 saptamani inainte de expunerea la racelile de colectivitate – 250 mg de vitamina C cu bioflavonoizi (de origine naturala, din macese sau cirese Acerola) de 3-4 ori pe zi. Se scade doza daca apare diaree.

Vitamina A

– Indispensabila pt sanatatea pielii si mucoaselor – ajuta la secretia de mucus; stimuleaza functiile sistemului imun.

Surse: Organe (ficat), ulei de peste, smantana, unt, legume de culoare verde inchis si galbene (broccoli, spanac, morcovi, dovleac, cartofi dulci, pepene galben, caise).

Este preferabil sa se obtina din alimentatie; pentru suplimentare, se administreaza  beta caroten intre 2000 UI si 10.000 UI zilnic in timpul racelilor si cu 2 saptamani inainte de expunerea la racelile de colectivitate.

Citeste mai mult pe doctoritadecopii.ro

sursa foto: www.gardenstore.ro