Recomandari de odihna in timpul sarcinii

Recomandari de odihna in timpul sarcinii

Ai fi tentata sa nu acorzi o mare atentie recomandarii de odihna in timpul sarcinii sau, dimpotriva, sa sperie destul de mult aceasta afirmatie a medicului tau obstetrician. Iata cateva sfaturi care vin in ajutorul tau.

Recomanda aceasta pagina! Un parinte iti va multumi:

Iata o serie de lucruri importante pe care este bine sa nu le uiti atunci cand pregatesti lista inainte de a te intalni cu medicul obstetrician:

  • De ce imi recomandati odihna la pat?
  • Cum definiti odihna la pat? Trebuie sa stau efectiv in pat intreaga zi sau sa am parte de momente de odihna ocazional?
  • Este absolut necesara odihna la pat? Exista si alte optiuni?
  • Care sunt beneficiile de care vom profita atat eu cat si bebelusul?
  • Ce demonstreaza studiile medicale?
  • Care sunt problemele la care sunt expusa eu? Dar bebelusul?
  • Exista un specialist cu care se poate discuta mai mult pe aceasta tema?

Daca ai in continuare griji, este o idee buna sa ceri o a doua opinie de la un medic specialist. Medicul tau obstetrician iti va oferi totusi motive suficient de clare pentru care este indicata odihna la pat.

Sfaturi pentru ca totul sa para mai usor – Daca medicul tau este de parere ca trebuie sa te odihnesti la pat pana cand vei naste, pune mai multe intrebari daca expresia „odihna la pat” suna vag pentru tine. Trebuie sa stii exact la ce sa te astepti. Intreaba urmatoarele:

  • Cat timp voi avea nevoie de odihna la pat?
  • Pot merge la serviciu?
  • Ma pot ridica din pat pentru a face un dus?
  • Pot face treburi in casa sau sa am grija de copii?
  • Trebuie sa evit sa ridic greutati?
  • Sa ma asez intr-o aumita pozitie?
  • Este permisa activitatea sexuala?

Odihna la pat ti se va parea o misiune grea pana la urma, atat fizic cat si psihic. Ajunge sa fie stresant si plictisitor. Trebuie sa te concentrezi pe a face aceasta activitate sa devina suportabila. Iata cateva sfaturi care te pot ajuta:

  • Fa un program – Faptul ca iti organizezi un program, va rupe rutina zilei si va alunga plictiseala. Imbraca-te dimineata si pastreaza o lista cu ce ai de facut, planuindu-ti activitatile pentru acea zi, precum sa citesti o carte, sa vezi un film sau alte lucruri.
  • Sa faci exercitiile pe care ti le-a prescris medicul – Este important sa-ti pastrezi tonusul si iti poti misca picioarele astfel incat sa micsorezi riscul de aparitie a trombozelor.
  • Sa ai sustinere – Ai nevoie de sfatul prietenilor pentru a depasi aceasta situatie. Incearca sa primesti vizite, sa tii legatura cu ei la telefon, e-mail sau prin sms.
  • Mananca bine – Tinteste catre o alimentatie sanatoasa bogata in fibre si bea multa apa. Astfel vei scadea riscul de constipatie.
  • Primeste ajutor – Poate fi greu sa ceri ajutor, dar trebuie sa faci asta. Daca esti intrebata cu ce te pot ajuta, lasa-i pe membrii familiei sau pe prieteni sa-ti fie alaturi. Se vor simti bine pentru ca se fac utili.
  • Invata ceva nou – Invata o limba noua sau urmeaza un curs anume, vizioneaza tutoriale pe youtube despre diverse activitati care ar putea sa ti se para interesante. Ai timp suficient sa inveti ceva nou si cu siguranta nu te vei plictisi.



Fara comentarii

Lasa un comentariu