Inotul in sarcina

Inotul in sarcina

Printre cele mai des intalnite sporturi se numara adesea si inotul. Practicarea acestuia are un efect benefic pentru principalele grupe de muschi, tonifiindu-ti intreg organismul. Inima, plamanii, dar si sistemulcirculator vor functiona mult mai bine daca practici inotul cu regularitate.

Recomanda aceasta pagina! Un parinte iti va multumi:

In perioada de sarcina, inotul reprezinta unul dintre sporturile agreate de catre marea majoritate a medicilor. Inainte de a-l practica este indicat a avea o discutie cu medicul ginecolog care iti va putea recomanda daca sa il folosesti sau nu si pe ce durata zilnic.

Daca inainte de a ramane insarcinata ai mai inotat, cu siguranta acest gen de sport nu ti se va mai parea mare lucru. Cu toate acestea, trebuie sa tii cont de faptul ca acum ai in burtica un mic bebelus ce se afla in plina dezvoltare, iar un  efort prea mare din partea ta i-ar putea dauna.

Daca in perioada de graviditate vrei sa incepi pentru prima oara sa practici inotul, iti va fi mult mai greu. Va trebui sa ceri sfatul si ajutorul unui profesionist intrucat inotul nu se numara printre cele mai simple sporturi din cele existente. Va trebui sa ai grija la incalzire si sa nu te extenuezi.

Inotul este benefic femeilor insarcinate intrucat reda tonusul muscular, regleaza sistemul circulator, dar si pe cel respirator. Prin inot iti vei da seama ca esti mult mai usoara decat te stiai inainte.

Practicarea acestuia reda vitalitatea organismului, asigurand transportul oxigenului mult mai uosr, va arde caloriile si iti va reda linistea, oferindu-ti cel mai adesea un somn odihnitor.

Riscul de a te rani este unul foarte mic. Cu toate acestea, daca esti incepatoare trebuie sa stii sa fii prudenta intrucat pot interveni anumite situatii neprevazute adeseori in mediul acvatic. De aceea, exerseaza inotul doar sub supravegherea unui specialist sau a unui alt inotator. Atunci cand esti la mare, nu te avanta in locuri indepartate, stai cat mai aproape de tarm intrucat riscul de a obosi este mai mare decat in cazul femeilor care nu sunt insarcinate.

Practicarea oricarui tip de sport in timpul sarcinii te va ajuta sa iti recapeti echilibrul intregului organism, dar mai ales echilibrul emotional, de cele mai multe ori pierdut in primul trimestru de sarcina datorita majorelor modificari hormonale.

Articol realizat de Tatiana Tuţă




Fara comentarii

Lasa un comentariu