Top 10 sfaturi esențiale pentru igiena personală

Top 10 sfaturi esențiale pentru igiena personală

0

Îngrijirea corectă a corpului și obiceiurile deprinse încă din copilărie contribuie la păstrarea unei sănătăți de fier, ținând la distanță bolile, dar contribuind și la creșterea încrederii în propria persoană

. Imaginea personală se reflectă în relațiile cu cei din jur, în activitatea de zi cu zi, în starea psihică. Este dovedit științific că persoanele care au o igienă personală precară ce se traduce prin: păr nespălat, haine murdare, miros neplăcut, pot trece drept persoane neglijente. Și, din păcate, pot  fi discriminate în anumite situații.

Educația începe de acasă. Iar de educație ține și grija față de propria persoană. Iar modul în care alegi cum să te prezinți în societate, la școală, pe stradă spune multe despre fiecare.

Iată ce trebuie să faci pentru a-ți păstra sănătatea fizică, psihică și o imagine pozitivă despre propria persoană.

Spală-te pe mâini frecvent.

Chiar și înainte de a apărea pandemia, spălatul pe mâini reprezenta unul din pașii ce stau la baza igienei. Este cea mai ușoară manieră de a ține la distanță bacteriile și microbii. Este o operațiune ce trebuie făcută înainte de: a mânca, după ce folosești toaleta, după ce te-ai jucat ca animalele, după ce ai atins o rană deschisă și ori de câte ori ai urme vizibile de murdărie pe mâini. Apa și săpunul ar trebui folosite de mai multe ori într-o zi. Urmate eventual și de o dezinfectare esențială a mâinilor, cu un dezinfectant profesional ce elimină până la 99% dintre germenii ce se pot regăsi pe mâini. Soluțiile antiseptice pot fi înlocuite cu săpunuri eficiente. La IgienaPHS găsești săpunuri antibacteriene la preț avantajos. Astfel încât să te bucuri mereu de mâini curate.

Spală-ți corpul zilnic.

Prin spălare îndepărtezi pielea uscată și moartă. Iar un duș revigorant este recomandat zilnic sau după orice activitate fizică.

Spală-te pe dinți de două ori pe zi.

În această manieră ții medicul stomatolog la distanță. Nu ai probleme cu dantura, economisești bani, elimini durerea dinților și te bucuri de un zâmbet strălucitor și sănătos. Dar și de o respirație proaspătă. Nu uita să folosești ața dentară ce permite eliminarea reziduurilor din spațiile dintre dinți.

Curăță unghiile.

Se spune despre mâini că reprezintă cartea de vizită a unui om. Printre cele mai neplăcute lucruri cînd vine vorba despre îngrijirea personală este să te afișezi cu unghii rupte, murdare, neîngrijite. Sub unghiile murdare se pot regăsi o mulțime de microbi și bacterii care îți pot afecta sănătatea.

Poartă haine curate.

Hainele purtate într-o zi ar trebui puse imediat la spălat. Acestea se vor curăța cu detergentul potrivit tipului de țesătură pentru a evita deteriorarea lor și eventual se calcă pentru a le da un aspect finisat dar și pentru a distruge bacteriile prin puterea aburului.

Folosește deodorant

pentru a controla transpirația excesivă și pentru a te asigura că miroși plăcut întreaga zi.

Odihnește-te suficient.

Este recomandat să dormi minim 8 ore pe noapte pentru a te simți în formă a doua zi și pentru a putea face față tuturor provocărilor. Lipsa somnului îți va afecta puterea de concentrare la locul de muncă, sistemul imunitar și nu numai.

Păstrează-ți casa curată.

Asigură-te că faci ordine zilnic și că nu neglijezi curățenia săptămânală: șterge praful, spală baia și bucătăria, aspiră covoarele și șterge podeaua cu mopul. Folosește produse de curățenie profesionale, cu o eficiență ridicată. Acestea se regăsesc sub formă de soluții concentrate, putând fi folosite ca atare sau în diluție fără a compromite în vreun fel eficiența. În plus, nu trebuie să-ți lipsească din arsenalul de curățenie lavete din microfibră, mănuși pentru protecția mâinilor, bureți, raclete și nu numai. Având totul la îndemână te asiguri că locuința ta sclipește de curățenie.

Optează pentru o alimentație sănătoasă.

Corpul tău este precum un templu. Sănătatea ta poate fi afectată de modul în care îl îngrijești, de cum te hrănești și la cât stres îl supui zi de zi. Acordă o atenție sporită meselor zilnice, nu mânca implusiv, pe fondul stresului sau de plictiseală, și asigură-i toți nutrienții de care are nevoie pentru a fi echilibrat.

O minte sănătoasă într-un corp sănătos.

Nu este doar o expresie veche, ci este o afirmație extrem de importantă. Așa cum avem grijă de corpul nostru zilnic, la fel ar trebui să avem grijă de mintea noastră și să îi oferim o “igienizare” corectă, practicând sporturi, deconectându-ne de la probleme și de la stres, oferindu-i timp de respiro.