O alimentatie de nota 10

O alimentatie de nota 10

Sarcina este perioada ideala pentru ca atentia ta la alimentatie sa fie mai sporita. Ce mananci este extrem de important in aceste noua luni, atat pentru tine si sanatatea ta, cat mai ales pentru dezvoltarea corecta a fatului. Iata ce trebuie sa mananci pentru a avea un bebelus perfect sanatos.

Fulgi de ovaz – Este usor sa faci un schimb corect intr-o dimineata ca toate celelalte: schimba obisnuitele briose cu ciocolata cu un bol de sanatate pura – fulgi de ovaz cu lapte degresat. Incearca sa faci acest exercitiu macar de trei ori pe saptamana. De ce? Carbohidratii complecsi din fulgii de ovaz iti tin de foame mai mult timp, iar compusii din acestia te ajuta sa scazi nivelul de colesterol. In loc sa cumperi cereale cu foarte mult zahar, alege varianta mai sanatoasa a fulgilor de ovaz, in care poti adauga o lingurita sau doua de sirop de artar, pentru a indulci situatia.

Frunze verzi – Spanacul, aceasta leguma-minune este foarte bogata in acid folic si fier, iar napul verde este o sursa puternica de calciu. Creste valoarea nutritionala a salatelor tale adaugand frunze iceberg. Poti adauga frunze sanatoase si la sandwich-urile obisnuite, sau le poti amesteca in supele pe care le prepari in casa sau in diferitele retete de paste.

Paine din grau integral – Schimband painea alba pe care este posibil sa o consumi in mod obisnuit la masa, cu o varietate de paine din grau integral, te asiguri ca vei consuma cantitatea de fibre recomandata. Poti verifica etichetele, astfel incat sa gasesti varianta care iti ofera 2 grame de fibre pe felia de paine. Painea din grau integral iti asigura si fier sau zinc.

Portocale – Aceste fructe vin la pachet cu multa Vitamina C, acid folic si fibre. Avand in vedere ca reprezinta 90% apa, iti asigura necesarul de fluide.

Nuci si unt de nuci – Grasimile sunt esentiale pentru dezvoltarea sistemului nervos al celui mic, dar si pentru tine – pentru ca au un nivel de satietate foarte ridicat. Expertii recomanda inlocuirea unor grasimi saturate (precum cele pe care le gasesti in carne sau unt) cu cele nesaturate – o forma de grasimi sanatoase mai ales pentru inima, gasite in nuci. Deoarece sunt destul de bogate in grasimi si calorii, incearca sa le consumi cu masura. Bineinteles ca daca esti alergica, este recomandat sa stai departe de alimentele cu potential alergen ridicat, cat timp esti insarcinata, asadar evita alunele sau nucile. Exista studii care releva faptul ca bebelusii devin sensibili la anumite alimente inca din uter si risca sa dezvolte alergii mai tarziu, in copilarie.

Soia – Nu este nicio problema daca esti vegetariana in sarcina, atata vreme cat esti foarte atenta cu necesarul zilnic de nutrienti si mai ales de proteine. Asadar asigura-te ca incluzi in dieta ta alimente precum tofu, care iti ofera 10 grame de proteine pe jumatatea de ceasca.

Fructe uscate – Reprezinta un snack ideal pentru momentele in care ti-e pofta de ceva dulce. Alege fructe uscate precum caisele, ciresele sau merisoarele (care te ajuta la prevenirea infectiilor de tract urinar), dar incearca sa eviti bananele care sunt foarte bogate in grasimi si sunt procesate cu ulei.