Stimularea Inteligentei Bebelusului. Ce functioneaza si ce nu?

Stimularea Inteligentei Bebelusului. Ce functioneaza si ce nu?

Acest articol este primul din seria de 4 articole “Bebelusul Bilingv”, in care specialisti in educatie timpurie discuta informatii valoroase despre stimularea inteligentei bebelusului.

Recomanda aceasta pagina! Un parinte iti va multumi:

Mai multe detalii pe www.HelenDoron.ro

Fiecare copil are dreptul din nastere la un potential de inteligenta mai ridicat decat cel folosit de Leonardo daVinci.” 

Inteligenta este, in principal, produsul a trei directii primare de stimulare: vizual, auditiv si lingvistic. Acestea au rolul de a forma abilitatile de baza ale bebelusului, care vor reprezenta fundamentul adaptarii sale la diferite medii in viitor.

Cele trei directii, auditiv, vizual si lingvistic, sunt stapanite cu succes de un copil de 6 ani. Insa, exista posibilitatea stimularii inteligentei copilului pentru a stapani aceste elemente pana la varsta de 3 ani, cu conditia esentiala ca experienta stimulativa de invatare sa fie distractiva si interesanta pentru copil.

In sensul stimularii inteligentei bebelusului, spre exemplu, cum putem oferi unui bebelus milioane de conexiuni cerebrale, in doar 30 de secunde? Legea matematica a combinatiilor si a permutarilor este raspunsul. Atunci cand oferim bebelusului 10 informatii corelate, ii oferim 3,628,800 conexiuni in creierul sau.

Cum poate fi acest lucru posibil?

Daca avem zece cartonase, fiecare cu o culoare si cu o textura diferite, si realizam combinatiii si permutari cu acestea, potrivit legii matematice, vom obtine 3,628,800 de moduri in care se pot combina cartonasele colorate pentru a genera de fiecare data rezultate diferite. Acest tipar de combinatii este asimilat ultra-rapid de bebelus, intr-o etapa esentiala din viata lui, care doar ce a inceput: cresterea si dezvoltarea creierului. Aceste asocieri utilizeaza la maxim cele trei elemente fundamentale ale procesului de invatare: stimuli auditivi, vizuali si lingvistici.

Untitled3

Fiecare copil are o curiozitate innascuta atat de intensa incat invatarea a tot ce este nou devine esenta existentei sale. In acest fel, bebelusul isi construieste o fundatie pe baza careia va functiona ca individ in decursul vietii sale.

Noua abordare sustine descoperirea conform careia cresterea creierului si dezvoltarea sa reprezinta un proces dinamic singular. Acesta proces poate fi oprit (prin absenta stimularii), poate fi incetinit (printr-o stimulare inadaptata) si, mai ales, poate fi accelerat (prin stimularea corecta si adaptata procesului de crestere din momente-cheie).

Este esential sa oferim fiecarui bebelus toate avantajele pentru a-si atinge potentialul innascut, stimulandu-le inteligenta in directii multiple.

Stimularea inteligentei bebelusului folosind stimuli auditivi, vizuali si lingvistici, poate reprezenta o diferenta pozitiva uriasa pentru viitorul sau, si este folosita in prezent cu succes de catre specialistii in educatie timpurie.

Untitled

Lingvistul Helen Doron a incorporat in metoda sa aceste descoperiri.

Metoda Helen Doron Early English, a fost dezvoltata in recunoasterea necesitatii de a invata limba engleza cat mai eficient, conform teoriei ca invatarea unei limbi poate fi cea mai complicata functie pe care creierul o poate indeplini.

De peste 30 de ani in intreaga lume, doua milioane de copii au invatat limba engleza prin metoda Helen Doron si au beneficiat de dedicare continua si de excelenta in educatie.

Mai  multe detalii, pe www.HelenDoron.ro

Surse:

Doman, Glenn J., “How To Give Your Baby Encyclopedic Knowledge”, 2005

Doron, Helen, “The Music of Language”, 2010

 

 




Fara comentarii

Lasa un comentariu